Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af ægtefælle der er konsulent i mit Aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Første post her. Har fundet mange gode råd i tidligere tråde - mange tak for det - det er guld værd :-)

Jeg har et Aps hvor min hustru der er cand.komm.merc. og arbejder med web og onlinekommunikation har haft konsulentopgaver ift website og udarbejdelse af instrukser for udførelse vores arbejdsopgaver. De er nu afsluttet og jeg skal selvfølgelig betale for dette. Vi er lidt i tvivl om der gælder særlige regler når det er ægtefællen der har udført konsulentopgaven.
Skal hun blot som de øvrige konsulenter udfærdige en faktura med cpr nr og det skyldige beløb - eller er der andre ting der skal tages højde for?

Jeg beklager hvis spørgsmålet har været vendt før - jeg har ikke kunnet finde frem til det.

Ha’ en rigtig go’ weekend.

Med venlig hilsen Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas og Co:

Kære Aminoer,

Første post her. Har fundet mange gode råd i tidligere tråde - mange tak for det - det er guld værd :-)

Jeg har et Aps hvor min hustru der er cand.komm.merc. og arbejder med web og onlinekommunikation har haft konsulentopgaver ift website og udarbejdelse af instrukser for udførelse vores arbejdsopgaver. De er nu afsluttet og jeg skal selvfølgelig betale for dette. Vi er lidt i tvivl om der gælder særlige regler når det er ægtefællen der har udført konsulentopgaven.
Skal hun blot som de øvrige konsulenter udfærdige en faktura med cpr nr og det skyldige beløb - eller er der andre ting der skal tages højde for?

Jeg beklager hvis spørgsmålet har været vendt før - jeg har ikke kunnet finde frem til det.

Ha’ en rigtig go’ weekend.

Med venlig hilsen Jonas

med nærtstående er det ret afgørende, at du betaler det du ville have givet en anden 3 person for samme arbejde hverken mere eller mindre - ellers kunne det være skattetænkning. hvordan du sandsynliggør det skal jeg ikke kunne sige her - måske din hustru har noget at sammenligne med - måske du kan finde det fra andre

Hvis det er enkeltstående opgave og ikke noget der kommer igen - så kan du givet bruge honorar som du så skal indberette til skat i e-indkomst eller via løn program (som arbejdsgiverregistret) og ellers er den sikre løsning alm løn som alle andre ansatte med skatteindholdelse - i begge fald er det din pligt at indberette

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar - hun har fastsat sin betaling i den lavere ende af hvad man kunne vælge at tage for arbejdet så vi ikke havner i bøvl. Mange tak, så kører vi fakturavejen da hun næppe kommer til at have flere opgaver i firmaet.

Med venlig hilsen Jonas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)