Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ha er CVR nr. en  PMV. Jeg må ikke tage moms. Hvad gør jeg når bogen f.eks. har en pris på 210 kr. Skal jeg så trække 25  procent i moms fra prisen - altså 52,50 kr - det vil sige så bliver regningen 157.50 kr ????????.

Eller kan jeg sende en regning på 210 kr og så bare skrive 0 moms registrering under.

Hjælp - Svar savnes 

Hvordan skal den O registrerede moms beregnes. 

Venligst Birthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke helt forstået - men PMV har jo ingen moms - ikke fradrag og skal ikke lægge moms til. Hvis du sælger til xx så får du xx i lommen - der er ikke moms at tilbageholde. 

Du fakturerer derfor bare det du vil og der er ikke moms på og ja - det kan være klogt at skrive - PMV ikke momsregistreret da nogen måske ellers bliver forvirrede

Der er ingen beregning og ingen 0 moms eller andet - alle dine køb og salg er helt uden moms og moms kan i princip glemmes

Overvej at læse om PMV og enkeltmands som du sikkert siden får - letlæst i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, så skriver jeg bare . PMV registreret =0 moms. Og at bogen så koster 210 kr + porto.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)