Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmoms til svenske kunder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en virksomhed, som sælger varer til svenske forbrugere via svenske dealsites. Vi har efterhånden nået grænse for, hvor meget vi må sælge, før vi skal have et svensk cvr nummer. Jeg er dog i tvivl om, hvordan det bedst styres. Skal jeg aflægge et svensk regnskab, eller skal jeg blot indbetale momsen i Sverige og så ikke andet?

Jeg bruger Billys billing som regnskabsprogram. Er der nogen, der har erfaringer med at holde styr på både den danske moms og den svenske moms, så bankkontoen stadig kan afstemmes?

Er der ellers noget, jeg skal vide i forbindelse med at betale moms i både Danmark og Sverige? På forhånd tak for jeres hjælp.

Mvh Uffe Nielsen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du er dansk momsregistreret, med CVR nummer, ikke?

Hvad snakker du så om?

Svenskerne betaler 25% DANSK moms, hvis du sælger det fra DK. Det var det.

Regninger fra de svenske Deal sites til dig skal være selvfølgelig uden svensk moms (B2B i EU).

Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo

Ja, jeg er dansk momsregistreret.

Det forholder sig desværre ikke så nemt. Salget til den svenske forbruger er inkl. moms. Svenskerne køber jo fra en svensk hjemmeside med svenske priser. Hvis de købte fra en dansk hjemmeside, var det ikke noget problem.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender du varene fra Sverige?

Det er afgørende, hvor dit firma er placeret.

Du har INTET med svensk moms at gøre.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var vist lidt hurtigt. Hvis man sælger over et vist beløb (tror det er omkring EUR 200.000) til et andet EU-land, skal der betales moms i det andet land. Så det må undersøges nærmere.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender varerne fra et lager i Danmark, direkte til de svenske kunder. Hvis pakken bliver væk, eller der er noget galt med den, så er det vores ansvar. Jeg har snakket med SKAT og forklaret dem situationen, og ifølge dem så er det salg til Sverige. Hvis salget overstiger 320.000 SEK om året, så skal virksomheden oprettet et svensk cvr nummer og betale svensk skat.

Hvis nogen har en anden holdning, vil jeg frygteligt gerne have noget dokumentation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

UffeNielsen:
Hvis salget overstiger 320.000 SEK om året, så skal virksomheden oprettet et svensk cvr nummer og betale svensk skat.
og det er det korrekt svar. Du skal via skat i S og oprette svensk momsnummer og jeg tror ikke du kan bruge Billy til at drive det med moms i både DK og S - men det må du checke - ellers er der andre

Tillykke med den flotte S omsætning da i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

UffeNielsen:
Hvis salget overstiger 320.000 SEK om året, så skal virksomheden oprettet et svensk cvr nummer og betale svensk skat.
og det er det korrekt svar. Du skal via skat i S og oprette svensk momsnummer og jeg tror ikke du kan bruge Billy til at drive det med moms i både DK og S - men det må du checke - ellers er der andre

Tillykke med den flotte S omsætning da i alle fald

vh John H

Hej John

Tak for svaret, i begge mine næsten ens tråde. Jeg må på jagt efter et regnskabssystem, som kan håndtere momsen i begge lande.

Med venlig hilsen

Uffe Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan sikkert gøres i ex e-conomic - det kræver jo i princip blot to lidt identiske momsgrupper med hver sin salgsmoms - og dermed momsafregning
Det må være til at løse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kørt med moms i flere lande i e-conomic. Det krævede en del tilretninger og ikke mindst en masse ekstra oprettelser af konti mv....

I dag ville jeg nok overveje at lave en registrering og køre et selvstændigt regnskab fra den del der vedrører Sverige.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)