Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassesystemsudbyder - føler os snydt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,


Vi har været på jagt efter et kassesystem i noget tid. og fandt et med gode anmeldelser på nettet. Jeg kontaktede dem og gjorde det at klart at da, vi har en butik med meget små salgsvarer, er det vigtigt at prisskiltene er små. Dertil fik jeg på mail at vi kunne få det som vi ville have det - hvorfor jeg betalte fakturaen på kassesystemet da jeg tænkte vi nok skulle få styr på resten. Systemet har vi ikke fået leveret endnu da jeg gerne ville have afklaret prisskiltene/labels først.

Siden har deres forslag været ret store labels mv. og det ser ikke ud til at vi rent faktisk kan få det som vi vil have det - også selvom jeg har sendt billeder/mål som en nabobutik har.... Jeg kan mærke at det er ved at gå i hårdknude og at supportafdelingen som er småarrogante absolut har svært ved at lave op til salgsmedarbejdernes løfter. 

Mit spørgsmål;

Jeg kan bevise sort på hvidt at have understreget vigtigheden af små prisskilte/scanbare labels, hvilket de lovede mig (også på mail) at jeg kunne få som jeg ville have det. Er det nok til at jeg kan lade handlen gå tilbage i tilfælde af at det viser sig at de ikke kan/vil skaffe de labels vi gerne vil have? (Jeg har sendt den eksempler og mål - som jeg ved eksisterer).

Jeg har ikke lyst til at navngive selskabet da det kan være at vi finder en løsning - også selvom jeg i skrivende stund føler mig meget usikker på dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

helt kort ja - hvis du har sort på hvidt, at de små prisskilte var en klar forudsætning for handlen og de har bekræftet, at det kan de fuldt håndtere, så har du ret til at lade handlen gå tilbage hvis de ikke kan håndtere det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar. De har tilbudt os nogle som de selv mener at er små, og det er de objektivt også - bare langt fra små nok da vi har set meget mindre hos andre butikker/kollegaer som sælger samme type varer. Spørgsmålet er bare om det er nok at de har skrevet at "I kan få det som i vil have det" er gældende i en evt. tvist :-) 

Tak endnu engang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Phasio:

Tak for dit hurtige svar. De har tilbudt os nogle som de selv mener at er små, og det er de objektivt også - bare langt fra små nok da vi har set meget mindre hos andre butikker/kollegaer som sælger samme type varer. Spørgsmålet er bare om det er nok at de har skrevet at "I kan få det som i vil have det" er gældende i en evt. tvist :-) 

Tak endnu engang

der kan nok ikke svares 100% men hvis I har lagt stor vægt på den lille størrelse og som du skrev, har sendt billeder eller andet der viser hvad der søges OG kan findes - OG de har skrevet klart, at "I kan få det som I vil" - så vil jeg klart mene det ville række i en tvist. Netop fordi den størrelse var et helt afgørende kriterium for jer og deres bekræftelse på skrift af, at I kan få det som I vil

Når du så også kan vise, at det fra anden side sagtens kan lade sig gøre - så synes jeg den er ret klar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Phasio:

Hej Amino,


Vi har været på jagt efter et kassesystem i noget tid. og fandt et med gode anmeldelser på nettet. Jeg kontaktede dem og gjorde det at klart at da, vi har en butik med meget små salgsvarer, er det vigtigt at prisskiltene er små. Dertil fik jeg på mail at vi kunne få det som vi ville have det - hvorfor jeg betalte fakturaen på kassesystemet da jeg tænkte vi nok skulle få styr på resten. Systemet har vi ikke fået leveret endnu da jeg gerne ville have afklaret prisskiltene/labels først.

Siden har deres forslag været ret store labels mv. og det ser ikke ud til at vi rent faktisk kan få det som vi vil have det - også selvom jeg har sendt billeder/mål som en nabobutik har.... Jeg kan mærke at det er ved at gå i hårdknude og at supportafdelingen som er småarrogante absolut har svært ved at lave op til salgsmedarbejdernes løfter. 

Mit spørgsmål;

Jeg kan bevise sort på hvidt at have understreget vigtigheden af små prisskilte/scanbare labels, hvilket de lovede mig (også på mail) at jeg kunne få som jeg ville have det. Er det nok til at jeg kan lade handlen gå tilbage i tilfælde af at det viser sig at de ikke kan/vil skaffe de labels vi gerne vil have? (Jeg har sendt den eksempler og mål - som jeg ved eksisterer).

Jeg har ikke lyst til at navngive selskabet da det kan være at vi finder en løsning - også selvom jeg i skrivende stund føler mig meget usikker på dem.

Jeg spørger lige lidt dumt. 

I har købt et kassesystem, der angiveligt også kan danne print af små labels med priser på. 
Nu skal I indkøbe små labels, og mener at leverandøren af kassesystemet skal kunne levere dem. Er det en nødvendig forudsætning? Små labels kan vel bestilles hos mange andre label-leverandører.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Der er vel flere måder at håndtere dette på.
1. har leverandøren blankt afvist at det kan lade sig gøre at printe smykke labels(kødben/små hangtags) ? 
2. er det muligt at lave en alternativ løsning ? men baseret på deres data eller erp data ? 

Det lyder som en tals situation, men det er ikke altid konfrontation er bedste vej, de fleste løsninger kan med korrekt konfiguration printes disse labels, dog kan der være lidt med labelprinteren da denne skal kunne printe høj opløsning(mindst 300dpi)


I vores løsning er det muligt, dog kræver det at man laver en skabelon til de labels som man vælger at kører med.

Dhb Jacob

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftalen var at de også skulle forsyne os med labels/prisskilte da vi gerne ville kunne scanne samtlige varer... De har ikke kategorisk afvist os men de har nu været en uge om at svare på om det kan lade sig gøre. Jeg har en dårlig mavefornemmelse, hvorfor jeg er glad for at i kan hjælpe :-)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Phasio:

Aftalen var at de også skulle forsyne os med labels/prisskilte da vi gerne ville kunne scanne samtlige varer... De har ikke kategorisk afvist os men de har nu været en uge om at svare på om det kan lade sig gøre. Jeg har en dårlig mavefornemmelse, hvorfor jeg er glad for at i kan hjælpe :-)

Rent juridisk - uden jeg er jurist - så er det væsentligt om dialogen om "små etiketter" er blevet konkret før eller efter I har indgået en bindende aftale.

Hvis I har været konkrete omkring dimensioner inden I indgik aftalen, så står I godt. Hvis det til gengæld blot har været udtrykt som "små etiketter" og "I kan få det som I vil have det", så kan der godt være en større udfordring. Nogen vil måske mene at små er ned til 10mm*20mm er "små", mens andre tænker på "2mm*4,5mm". 

Ud over det, så kan de sådan set sagtens levere MEGET små etiketter, men spørgsmålet er også hvad relevante printere og scannere har af begrænsninger. Afslutningsvis er der så spørgsmålet hvad deres software kan håndtere nu, eller modificeres til at håndtere på en eller anden måde.

Prismæssigt kan der også være en udfordring, hvis prisen på de meget små/små etiketter måske er i et andet niveau end I har forventet. Med mindre I har afklaret priser på etiketter som en del af den bindende aftale. 

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først - tak dit svar! Den snak havde vi inden aftalen blev rigtigt indgået og deres løfte om at det var op til os, var også inden. Vi betalte tilmed 2.500,- ekstra for at få tilpasset etiketter.

Der var aldrig tale om specifikke mål da de sagde at vi kunne få det som vi ville have det og at det ikke ville være et problem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)