I folkeskole regi er det i høj grad den enkelte faglærer der selv vælger fagmateriale og laver undervisningsplaner.
men nok om det og så tilbage på sporet.
Skal vi ikke bare lige slå fast, nej lærerne vælger ikke bare materiale, hvorfor er der ellers et National faglig handlingsplan. Hvorfor er nationale videncenter ?
Der er materialer der er godkendt, det er det udvalg lærerne kan vælge mellem.
Er det så det samme som hver enkelte lærer selv kan gå ud og købe materiale ?
Kan du undersøge om kommunale skoleudvalg sætter rammerne for køb ?
dog er det helt forkert, at den enkelte lærer ikke selv kan vælge fagmateriale.
xxxxxx har i det kommende budgetår 1000 kr. til dansk-materialer for alle skolens 400 elever, dvs. 2,50 kr. pr. elev, tror du selv hver skolelærer bare kan købe det materiale de ønsker at bruge.
Nej jeg ikke i dårlig humør, men jeg startede med at spørge om det er en gætteleg, så burde der nok tænkes, at der ikke er information nok til at give et reelt bud.
Så dit skriv har jo bare forværret det hele, med den smøre du lagde for dagen, som ikke har en rigtig gang på jorden.
Jeg skrev og du kan jo modbevise det med fakta, nej lærerne har ikke den endelige beslutning om valg af materiale, de fleste gange er det en aftale mellem flere faggrupper om hvilken materiale indenfor undervisningsplanen man kan bruge.
Er der meget materiale i folkeskolen, som ikke er leveret fra et forlag med speciale i undervisningsmaterialer.
Der er mange fotokopier, det er også området som den enkelte lære kan vælge selv, men nu var det en app, altså et digital produkt.
Har jeg i samarbejde med forskellige forlag lavet digitale læringsmidler i 20 år ?
Har du været med til fagmøder om planlægning af et års undervisning og valg af skolemateriale ?
Som regel foregår det sådan, efter vores deltagelse på dansklærer fagkonference, så vi nyt materiale fra forlaget xxxxxx, vi efterspurgte evaluering fra udvalget xxxxxx, som er vores videncenter og de har fremsendt denne uddybende rapport, hvor vi kan se erfaringskompetencer beskrevet og som bør være den egentlig parameter for igangsætning af dette nye materiale i vores klasser.
Vi har xxxx kroner som skal dække vores fagplaner, så vi bliver nødt til at gå på kompromis og genbruge noget af vores tidligere fagmateriale, hvis vi skal have godkendt dette valg.
Altså er de fleste valg gjort gennem gruppe af fagpersoner, da der er begrænsede midler til rådighed.
Tilbage til den der app.
Er den evalueret gennem EMU portalen ?
Er den lavet i samarbejde med et forlag ?
Kan den dække et eller flere fagområder, som også er beskrevet i faglige undervisningsplanen ?
Nej jeg er ikke i dårlig humør, men som du kan se så selv dit skriv, er fuld af mangler og uden reelt indhold, i forbindels med at få kontakt til personer som "bestemmer" fag-køb af undervisningsmidler.
Det kan jo være det slet ikke er en app til undervisning men en app der skal reg. komme / gåtid og selv reg. det i protokollen.
Så jeg vil gerne holde på, det er en ren gætteleg, hvad der er at igang.