Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor opkræver Amazon ikke dansk moms?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man bestiller en CD hos Amazon sendes den fra Luxembourg, men der opkræves ikke dansk moms.
https://europa.eu/youreurope/business/vat-customs/cross-border/index_da.htm
Salg til forbrugere
Hvis du sælger varer og sender dem til kunder i et andet EU-land, skal du registrere dig dér og opkræve moms til den gældende sats i landet – medmindre din omsætning i landet ligger under den tærskel, der er fastsat dér (35 000 euro eller 100 000 euro).

https://europa.eu/youreurope/business/vat-customs/cross-border/denmark/index_da.htm
Moms på tværs af grænserne – Danmark
Loftet er 280 000 kroner

Mon ikke Amazon sælger for mere end 280k til Danmark?
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu et rigtig godt spørgsmål.
Det ser ud til at de konsekvent tager satsen fra Luxemborg og anvender i deres momsberegning og så vidt jeg er orienteret så er det ikke lovligt. Hvordan får man undersøgt dette nærmere og evt. sat Skat på opgaven med at få rettet dette (med tilbagevirkende kraft) ?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arh, de gange jeg har handlet med Ebay og Amazon er der afregnet korrekt dansk moms. Godt nok er de aggressive i deres skatteplanlægning men jeg tror ikke I skal regne med at de ikke har styr på det helt basale. Her lidt om Amazons momssatser: 

https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201895820

Jeg kender ikke alle detaljer omkring Amazon men er der ikke noget med at det ikke altid er Amazon selv du handler med men også med virksomheder, der blot bruger Amazon's platform. I så fald er det vel den enkelte virksomhed der skal over bagatelgrænsen og ikke Amazon som sådan. Jeg ved ikke om det er sådan det hænger sammen, men det kunne være en mulig forklaring. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget som dimre. Den pris man ser den stiger vist ved checkout når man angiver leveringsadressen således at de standard viser Luxemborg-satsen men retter den når du har angivet hvor varen skal sendes til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:

Der er noget som dimre. Den pris man ser den stiger vist ved checkout når man angiver leveringsadressen således at de standard viser Luxemborg-satsen men retter den når du har angivet hvor varen skal sendes til.

Jow, men skal de ikke momsregistres i Danmark, hvis de omætter for over 280.000?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine varer (fra Tyskland) var med dansk moms for 1-2 år siden. Så har de stoppet med det lige pludselig.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men det er de sikkert også og så afregner de Dansk moms for danske forsendelser.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Pilde:

Der er noget som dimre. Den pris man ser den stiger vist ved checkout når man angiver leveringsadressen således at de standard viser Luxemborg-satsen men retter den når du har angivet hvor varen skal sendes til.

Jow, men skal de ikke momsregistres i Danmark, hvis de omætter for over 280.000?

Nu ved jeg ikke hvor meget de rent faktisk omsætter for i DK, men jo det er korrekt de skal momsregistreres i DK når der ved fjernsalg omsættes for mere end 280.000 kr.

Men de opkræver også dansk moms (jeg handlede senest 18. juni 2018) og på deres regninger/fakturaer fremgår også deres danske momsnummer (12263864)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der forskel på om salget er til en privatperson eller til erhverv?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KlaMus:
Er der forskel på om salget er til en privatperson eller til erhverv?

Svaret er ja!

Til virksomheder i andre EU lande er det uden moms såfremt man har et gyldigt moms nr. Til private er det med moms.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)