Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed/ varelager/ kontrol.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop som jeg gerne vil lukke, jeg har et varelager for ca 100.000 kr, jeg kan ikke få solgt lageret og vil heller ikke købe det ud til mig selv, hvad gør jeg og må man opbevare sine varer 5 år så SKAT ikke kan komme efter en ved kontrol? 

Nogen som ved hvor stor risikoen er ved en kontrol ved lukning af enkeltmandsvirksomhed? PS har altid betalt min moms og skat til tiden og de sidste 2 år været i positiv overskud, så lukker ikke i minus og vil ikke forsøge at snyde, bare lukke korrekt ned. 

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

Mvh Mikkel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør vel i alle fald gøre hvad du kan for at få det solgt - da du ikke kan lukke uden selv at tage det ud - få det solgt- eller hvis det er umuligt - skaffe bevis for at du så har destrueret hele varelagret som så er værdiløst
Prøv at se om ikke du kan få annonceret det ud som samlet salg - i princip til 1 krone - det er jo bedre end ikke at kunne lukke

Risiko - er vel ikke stor, men det er jo uvæsentligt - for du skal jo udfylde lukke udvidet selvangivelse korrekt i alle fald - og bliver du inden for 3 år taget til kontrol, ja så er det jo meget lidt godt hvis det ikke var korrekt. 

Få det solgt - gå ind i en facebookgruppe for iværksættere - f.eks og spørg der hvad du skal gøre og (man må ikke reklamere men så kommer der interesse) og så kan du jo se om ikke det kan sælges for 1 krone - for det kan det jo givet (eller mere)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John!

Ved du om der skal stå udspecificeret på fakturaen over alt hvad der er solgt, eller kan man skrive for opkøb af diverse/ varelager?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

soldk:

Tusind tak for svar John!

Ved du om der skal stå udspecificeret på fakturaen over alt hvad der er solgt, eller kan man skrive for opkøb af diverse/ varelager?

af hensyn til evt kontrol var det nok godt med lidt forklaring til  hvad det drejer sig om - Ikke at det behøves være 10 2" skruer - 12 4" skruer osv - men nogle lidt større grupper vil nok være godt. Du kan måske også bruge et foto - som vedhæftet til faktura - og viser at JA her blev hele varelager solgt (og ikke en lille del og du beholdt resten Stick out tongue)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)