Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg vælge webshop pakkeløsning fremfor f.eks. Wordpress?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del Wordpress hjemmesider bag mig og har et par gange forsøgt mig med Squarespace. Nu vil jeg gerne prøve en webshop pakkeløsning, men kender kun begrænset til Shopify og DanDomain. Hvad er tidens trend med en pakkeløsning og hvorfor?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej johnny

Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med. Vi er en dansk webshop løsning, med dansk support

Du kan gå ind og åbne en webshop nu, det tager kun 5 min så er du i gang med at bygge. 

Tag fat i mig, hvis du gerne vil booke en gratis gennemgang af Weebio.dk

Vh. René
Weebio.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

René Nielsen:
Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med.

Du kan jo også prøve at forklare hvad tidens trend er med en pakkeløsning og hvorfor. Det tror jeg at der er mange der kan gøre nytte af.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

René Nielsen:
Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med.

Du kan jo også prøve at forklare hvad tidens trend er med en pakkeløsning og hvorfor. Det tror jeg at der er mange der kan gøre nytte af.

 

 

Hej Niels

Jeg var lige på telefonen, så min indlæg blev lige lidt kort.


Pakkeløsning, eller Hosted Webshop.

Hvis vi tager analogien med en Leaset bil og ejet bil.

At hoste en webshop svarer til at lease en bil. Det er leasingfirmaet som har det Overordnede ansvar for din bil.


Det er det samme, som en pakkeløsning/hosted webshop.  I gamle dage havde hostede webshop et noget blakket ry.  ( At de dyrere ) 
Men der er sket et kraftig udvikling, de hostede webshop løsninger er langt mere kundevenlige, og en del er sorteret fra og andre er blevet opkøbt.  
Overordnet er de hostede webshop løsninger i dag, langt bedre end de var for fx 5-10 år siden. 

Ideen om at en hosted webshop skulle være dyrere en open Source webshop, er relativ, for det kommer 100% an på din webshop. Udregnibger kan ikke stilles op, sådan som mange går. 

Der er flere uforudsete  udgifter forbundet med at have open source webshop. Du skal selv sørge for at holde din webshop opdateret.

Det er dit ansvar at sørge for alt spiller, du har til gengæld mere frihed til at bygge og udvikle. Så er du vild med teknik er OS måske lige dig. :)


Fordele med hosted webshop:


Du er fri for at bruge penge på udvikling

Du skal ikke selv holde din webshop opdateret

Hosting er inkluderet i din løsning, 

Men det er også vigtigt at være opmærksom på, at der er stor forskel på prisen for en hosted webshop.

 

Nogle systemer, betaler du mere for, efterhånden som du tilføjer nye apps og funktioner.

funktioner. (Dandomain, Scannet, Wannafind mm. ( Billig i starten ) men dyrere efterhånden som du bruger flere funktioner. En slut pris for en webshop,  fra 6000-10.000,- pr år. Med et godt udvalg af professionel funktioner.

De webshop-systemer har nok flere apps og muligheder. Men prisen og også noget højere.

Andre systemer har en fast pris, fx. Shoporama,  Pris for en webshop pr år er knapt 7780,- kroner inkl alt.

Shopify,  tager procenter  af din omsætning, ( hosted professionel webshop minimum 6000,- kroner pr år.  ( beløbet kan dog blive højere, kommer an på din omsætning )


Weebio ( gratis opstart ) Professionel abonnement ( hosted webshop professionel ) Ca. 2500,- kroner pr år.  I forhold til Funktioner svarer Weebio til de andre systemer. Uden det store udvalg til fx integrationer alle økonomisystemer mm. 

Du kan se alle funktioner her: https://www.weebio.dk/funktioner

Men jeg vil altid råde folk til, at faktisk selv teste de webshop systemer de overvejer at bruge.



Vh. René

Weebio.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Tak for dit svar. Jeg har kigget på din hjemmeside og læst dit uddybende svar ovenfor. Det har overbevist mig om, at jeg gerne vil takke ja til den gratis gennemgang. Har du et nummer jeg kan fange dig på for at aftale nærmere?

Dbh. Johnny

René Nielsen:

Hej johnny

Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med. Vi er en dansk webshop løsning, med dansk support

Du kan gå ind og åbne en webshop nu, det tager kun 5 min så er du i gang med at bygge. 

Tag fat i mig, hvis du gerne vil booke en gratis gennemgang af Weebio.dk

Vh. René
Weebio.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nordentoft:

Hej René

Tak for dit svar. Jeg har kigget på din hjemmeside og læst dit uddybende svar ovenfor. Det har overbevist mig om, at jeg gerne vil takke ja til den gratis gennemgang. Har du et nummer jeg kan fange dig på for at aftale nærmere?

Dbh. Johnny

René Nielsen:

Hej johnny

Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med. Vi er en dansk webshop løsning, med dansk support

Du kan gå ind og åbne en webshop nu, det tager kun 5 min så er du i gang med at bygge. 

Tag fat i mig, hvis du gerne vil booke en gratis gennemgang af Weebio.dk

Vh. René
Weebio.dk

Hej Johnny

Tak for din besked. Smile

Du kan booke en aftale her: https://www.weebio.dk/booking


René

Weebio.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermed booket en tid. Tak, René.

Jeg lukker tråden fra min side nu.

René Nielsen:

Johnny Nordentoft:

Hej René

Tak for dit svar. Jeg har kigget på din hjemmeside og læst dit uddybende svar ovenfor. Det har overbevist mig om, at jeg gerne vil takke ja til den gratis gennemgang. Har du et nummer jeg kan fange dig på for at aftale nærmere?

Dbh. Johnny

René Nielsen:

Hej johnny

Du kan eventuelt kigge på www.Weebio.dk, som jeg arbejder med. Vi er en dansk webshop løsning, med dansk support

Du kan gå ind og åbne en webshop nu, det tager kun 5 min så er du i gang med at bygge. 

Tag fat i mig, hvis du gerne vil booke en gratis gennemgang af Weebio.dk

Vh. René
Weebio.dk

Hej Johnny

Tak for din besked. Smile

Du kan booke en aftale her: https://www.weebio.dk/booking


René

Weebio.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan du leve med vendor lock in og risikoen for at din hjemmeside forsvinder fra jordens overflade fra dag til dag, så kan du roligt vælge en hosted løsning. 

Hvis ikke, så vælg en open source løsning hvor du selv har en backup af både kode og database. På den måde kan du være oppe igen indenfor et døgn.

/Nicolai

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne i høj grad også argumenterer præcis den modsatte vej.

Af erfaring med begge dele, har det for mig vist sig at være i mere sikker havn på et hosted site end på open source.

Dit svar er måske en smule for simplificeret og subjektivt, hvor jeg nok ville se på opgaven og hvad kundens behov og ønsker ville være, og derefter vælge platform.

Sorry the bump....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)