Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring? lagerstyring? C5 eller...?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg åbner inden ret længe en netbutik, og får derfor brug for et bogføringssystem.
Udover at kunne føre regnskabet skal "systemet" også kunne lagerstyre, holde styr på kreditorer/debitorer og fungerer sammen med eksempelvis Winedi labelsystem. Der vil forhåbentligt blive over 10.000 brugere, som er oprettet med logind inden det første år er gået.

Jeg har pt. ikke meget styr på hvordan det skal gøres, men de der udarbejder min hjemmeside, har også til opgave at få "siden" til at fungere således at ovenstående funktioner fungerer mere eller mindre automatisk...

Jeg er blevet anbefalet (af en revisorven) at købe C5. Ikke light udgaven, da den på sigt bliver for dyr i brug, da tillægspakkerne er noget dyrere end hvis man køber C5 erhverv udgaven. Om det er rigtigt eller forkert - ja det ved jeg ikke, og søger derfor nogle gode råd fra jer Amino'er.

Hvad bør jeg købe (selvfølgelig til billigst mulig pris)?  

Jeg har modtaget disse priser fra "webmasteren", som dog er i tvivl om det kan være rigtigt. Ifølge hans oplysninger, kan man ikke længere købe erhvervspakken, men skal købe de forskellige moduler hver for sig - hvilket som sagt (ifølge revisorvennen) samlet bliver væsentligt dyrere.

Desværre har Microsoft/Navision ændret på deres pris- og licensstruktur. Det betyder at for at opnå de ønskede funktioner i C5 skal der købes C5 Light, finansmodul, debitormodul, kreditormodul og lagermodul. Tidligere kunne man købe disse moduler i en samlet pakke til en lavere pris.
Priserne på C5 er derfor følgende:
- C5 Light kr. 1.639,-
- Finansmodul kr. 1.389.-
- Debitormodul kr. 2.166,-
- Kreditormodul kr. 2.166,-
- Lagermodul kr. 2.166,-
Alle priser er ekskl. 25% moms.

Hjææælp - med gode råd og erfaringer. Og gerne med konkrete priser og handelssteder.
Og - sig også hvis der er alternative systemer der kan det samme til det halve :-)

Skulle der også være en i Herning/Ikast området, som for en billig pris kan hjælpe mig med at lave selve bogføringen eller i hvertfald sætte mig ind i det - ja så hører jeg også meget gerne fra vedkommende Amino.

Mvh

Kenneth
www.Dubuy.dk

 

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

C5...er det ikke at skyde gråspurve med kanoner.

Har du kigget på SummaSummarum, E-conomic, Saldi m.fl. ?

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første:

Din revisorven skal have justeret hans viden med hensyn til C5 Smile.

C5 light giver mulighed for:

  • op til 100 finanskonti
  • op til 300 debitorer/leveranører
  • op til 100 varenumre.

Hvis der nogensinde har eksisteret en erhvervspakke - er det i hvert fald temmelig længe siden. Der er én version af C5 - den bliver nogle gange kaldt C5 light og andre gange C5 Basis, C5 grundpakke - men det dækker over samme licens. Forskellen vil ofte blot være hvorvidt du får CD-kit og manualer med. Modulerne koster i alt fald det samme. Det er korrekt at det er modulopbygget derudover - hvis du regner med over 10.000 kunder kan du ligeså godt købe debitormodulet med det samme. Programmet kan det samme funktionalitetsmæssigt - så du kan købe modulerne efter behov senere. En ting du i hvert fald skal forholde dig til er at databaseplads koster i C5 - du får kun 20 MB med i pakken og med så mange kunder, rækker det ikke særlig langt. 25 MB koster 1.700, 125 MB - 7.000, 250 MB - 12.500 alt ex moms.

Hvordan har din webmaster tænkt sig at dataudvekslingen skal ske til økonomisystemet? Direkte integration er temmelig dyrt fordi du udover de nævnte moduler skal have ECommerce modulet (har ingen anelse om hvad det koster - har kun prislisten på kontoret, men den kan jeg finde, hvis du skal bruge den.) De fleste laver en fil-udveksling imellem systemerne, hvor ordrerne fra webshoppen bliver indlæst i C5 - hvis der skal være funktionalitet til det i C5 skal du ud at købe endnu flere moduler (alt efter løsningsmodel er det ekstra 2-10.000). 

Alt i alt... C5 er ikke det billigste valg - langt fra. C5 skal du vælge, hvis du har gode grunde til det - fx at din bogholder/revisor anvender det, du skal have meget tilrettet, som ikke er muligt i andre programmer, skal bruge funktionalitet som kun findes i C5 osv. osv. Lad være med at vælge det fordi din ven kan lide det. Det er ikke det mest brugervenlige program - der hvor det er stærkt, er hvis der skal skræddersys en del ting. 

Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Det er muligt at jeg skyder gråspurve med kanoner, og det er muligt jeg bør overveje at købe andre systemer til min webshop. Men hvad er det så jeg skal købe?

- Det skal kunne rumme mange brugere (min. 10.000)
- Det skal kunne udvides (til en rimelig pris)
- Det skal kunne lade sig gøre at bogføring, lagerstyring m.m. "klares" når et salg er opnået

Som sagt har jeg ikke meget forstand på hvad og hvordan, men ved bare at det skal kunne ovenstående og at det skal være billigst (og bedst) mulig.

Jeg hører meget gerne fra folk der har erfaringer med systemer der kan ovenstående - og også meget gerne om hvor det kan købes og til hvilken pris....

Jeg har lidt travlt med at komme i gang, så vær venlig og svare hurtigst muligt - kære amino!

 

 

 

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth.

Du har rigtig mange forskellige muligheder til mange forskellige priser. Der er to ting der er afgørende (tre).

1. Hvilket workflow er der i din forretning og hvor mange transaktioner får du.

2. Hvilket front-end system har du (web-shoppen)

(3. Hvor meget har du råd til) Wink 

Hvis du vil undgå en større investering up-front skulle du prøve at starte med economic. Du kan få fuld integration til din shop. Prisen på integrationen afhænger af din shop løsning. Economic er hosted så du slipper for at stå for drift m.m. Det kan løse opgaven for de fleste og koster kun nogle få hundrede kroner pr. måned. Du undgår at lave en større investering fra starten, som du måske senere blever ked af.

Kik på det her link: http://www.economic.dk/regnskabsprogram/moduler/api.asp

Alternativt kan du få en hosted Microsoft Dynamics AX løsning, men den er noget dyrere og sikkert overkill, men det kommer som sagt an på kompleksiteten i dine processer.

Med venlig hilsen

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alligevel skal købe kreditor, debitor, lager -moduler. Så kan du lige så godt starte op med Navision. (Dynamics NAV). Der er prisen ca. 11.000. Du skal så ikke efterfølgende ud at købe moduler (undtagen hvis du har brug for avanceret projekt eller produktionsmodul.)

C5 er billig at komme i gang med, men er IMHO ikke billigere når du har brug for ret mange tillægsmoduler.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammen med andre webbaserede økonomisystemer, så kunne Saldi være et godt bud, hvor du kan starte med den gratis udgave med op til 300 posteringer per regnskabsår. Her er fra start bogføring, debitor og kreditor, fakturering og lager samt mulighed for titusindevis af kunder.

Du skal dog huske, at der ved hver transaktion med en kunde er mindst to posteringer.

Hvis du vil være mere sikker, så koster Saldi med to brugere kr. 125,00 pr. måned inklusiv løbende sikkerhedskopiering og spejling. Den anden bruger kunne være din revisor, så revisoren kunne vejlede dig over telefonen. 

Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Har først lige set dit indlæg nu...

Jeg er selvstændig C5 Freelance konsulent og revisionsuddannet. Jeg startede www.glconsult.dk 1. maj 2007 og bor i Herning. Hvis du stadig mangler hjælp til bogføring / oplæring i hvordan du selv gør, så er du meget velkommen til at kontakte mig på gitte@glconsult.dk.

Mht. valg af økonomisystem så er det jo som med så meget andet - delvis en smagssag. Jeg kender mest til C5, og kan oplyse, at der til C5 findes et e-handelsmodul, hvor du f.eks. kan indlæse/godkende eOrdrer elektronisk m.m. Samtidig findes der komplette ehandelsløsninger til C5, hvor du fra C5 kan vedligeholde hvilke informationer der skal vises på hjemmesiden - f.eks. billeder, priser osv. Med andre ord kan du med C5 få en løsning der er koblet op mod dit webshop, således at du hele tiden har de rette informationer - både i C5 samt i din webshop. Disse forskellige muligheder kan efterhånden tilkøbes til C5, og er måske ikke en nødvendighed for dig i starten. Men ved at bruge C5 fra starten, har du et fremtidssikret bogføringssystem der kan udvides i takt med at din virksomhed vokser og nye/flere behov opstår.

Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig med at finde ud af, hvilket økonomisystem der passer bedst til dine behov. Men det kræver at vi lige stikker hovederne sammen og jeg lige hører lidt mere til dine behov/ønsker. 

Held og lykke med din virksomhed.

mvh. Gitte

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Lützen:
Jeg er selvstændig C5 Freelance konsulent ... 

... Jeg kender mest til C5 ...

... Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig med at finde ud af, hvilket økonomisystem der passer bedst til dine behov.

 

Hej Gitte

Hvilke økonomisystemer vil du anbefale ud over C5?

Jeg vil selvfølgelig anbefale SALDI.

Så kan man bruge de penge man sparer i forhold til en C5-løsning til sponsering af udviklingen af integration med sit e-handelsystem, som alle andre brugere også vil få glæde af. 

De herligste forårshilsner 

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Med c5 kan du ikke komme helt galt afsted, der er trods alt lidt over 70.000 installationer i danmark. Det er gennemtestet program der kan udvides i takt med din virksomhed vokser. Og så er det ejet af Microsoft, som jeg mener vil betyde en del små fordele fremover mht. integration til andre standard produkter.

 

/Bo 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)