Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal - og kan jeg - oprette IVS? (foredrag og undervisning)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg har læst med herinde nogle år, og sætter min lid til, at I kan hjælpe mig.

Jeg arbejder som gymnasielærer med god fast indtægt, som danser lige omkring topskatten. Det betyder, at det vil være dyrt for mig at arbejde mere end jeg gør i dag.

Ikke desto mindre har jeg mod på at arbejde mere. Jeg vil gerne holde foredrag (har jeg erfaring med), jeg vil gerne undervise på aftenskole (har jeg ikke erfaring med) og i det hele taget gerne samle arbejde op hvor jeg kan det indenfor dette spektrum.

Nuvel - her kommer mit spørgsmål.

1. Jeg bør vel egentlig oprette et IVS til dette formål, således jeg undgår at blive beskattet af indtægten som personlig indkomst? Hvis jeg så senere udbetaler det som udbytte, så skulle jeg kunne slippe billigere, såvidt jeg kan regne ud. Spørgsmålet er bare, hvor meget ekstra jeg skal arbejde før dette reelt kan svare sig - snarere end bare at æde topskatten.

2. Er I bekendte med, om aftenskolearbejde via AOF (og lignende) er kompatibel med selskabsformen IVS. Jeg ved, at Folkeuniversitet og lignende accepterer at fakturere til selskaber, men de andre er jeg i tvivl om.

Håber I kan hjælp. Gode råd modtages med kyshånd.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Adjunkt86:
1. Jeg bør vel egentlig oprette et IVS til dette formål, således jeg undgår at blive beskattet af indtægten som personlig indkomst? Hvis jeg så senere udbetaler det som udbytte, så skulle jeg kunne slippe billigere, såvidt jeg kan regne ud. Spørgsmålet er bare, hvor meget ekstra jeg skal arbejde før dette reelt kan svare sig - snarere end bare at æde topskatten.