Hej Alle |
Jeg er ikke klar over hvad det lige skulle være for personaleudgifter - og da slet ikke med fratræk bagud - det må du forklare nærmere.
Lønnen til medarbejderne? Du fører vel forhåbentlig regnskab og vel forhåbentlig i et regnskabsprogram. Al løn har du så forhåbentlig indberettet til skat og tilbageholdt skat for dine medarbejdere, indbetalt til ATP/Barsel osv?
Så er alle disse ting jo udgifter for dit firma helt som alle andre udgifter og dermed reducerer de naturligvis dit resultat som du bruger på selvangivelsen
Hvis du er virksomhed (og ikke et selskab) så er det gældende for alle dine ansatte som du har indberettet korrekt løn til skat for - men ikke dig selv, da dine egne hævninger i virksomhedsform IKKE påvirker dit resultat men bogføres på mellemregning i status - med mindre du bruger VSO som personlig virksomhed
Du bør nu nok kontakte en online bogholder og få gennemset dit regnskab og din selvangivelse - Lige umiddelbart ville jeg ringe til www.regnskabsskolen.dk og høre om du må sende materialet ind og hvad de skal have for at optimere alt.
Overvej også stærkt at lære langt mere om at føre regnskab i min letlæste bog Introduktion til Regnskab - OG hvis du søger efter fradrag, herunder de gældende 2018 regler for ansatte og personaleudgifter samt ialt mere end 70 af de vigtigste fradrag gennemgået letforståeligt - en af de to bøger du ser i LINK HER
vh John Hannover