Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af lille firma med personlig gæld

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jangroth:
ok

så hvis vi nu siger jeg starter dette ivs for 1 kr, Firmaet låner 50.000 i banken (som jeg har stillet sikkerhed for)
Så vil min anpart kun være 1 kr ?

vh Jan

ja det er korrekt men det ændrer jo ikke ved, at hvis kreditor tager pant i anparten - så har kreditor jo pant i hele virksomheden - også når den har tjenet mange penge, for kreditor har så pant i den/de anparter som jo ejer virksomheden. Som nævnt er det langt fra sikkert det sker, vel heller ikke som personlig virksomhed - før kreditor måtte se du havde en værdi i dine anparter
Alternativt lån de 50 t selv og gå direkte i ApS - det har ingen betydning for pant eller andet men kan give mere troværdighed end IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet ved at lade konen eje - eller endnu mere en ren 3. stråmand er jo så, at den person jo så faktuelt ejer og du kun kan få penge ud som løn - hvilket jo kan være udemærket men - som der jo som alt andet indkomst kan være af interesse for dem du skylder penge. Stråmanden er jo så faktuelt ejer - og kreditorer som måske så mener at kunne se det er sådan du gør, for at undgå at betale penge du skylder bort, kan så også godt gøre livet besværligt

Der er ikke en nem og god måde at rent ud snyde sine kreditorer og selv kunne bygge en god kapital op, og sådan skal det jo også helst være. Formentlig vil kreditorer - som jeg fornemmer må være store penge - ikke gå efter en lille geschæft før den klart tjener penge - men meget kan jo afhænge af, om de allerede nu er mere end sure og vil forfølge hver en krone - Ofte ville man vel tale med dem, og forklare hvad man nu gjorde og få accept og aftale om, at de ikke generer ind så længe man overholder betalingsaftaler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Tak for jeres svar.

Jeg tager en lille snak med iværksætter hjælpen næste onsdag, hvor man kan henvende og få hjælp her i området hver anden onsdag..
Så må vi se hvad det fører til. Kan godt se det nemmeste vil være bare at køre det i smug, men da jeg er sikker på at det vil gribe om sig, vil det være forkert. Og det ville da være surt at blive meldt for at drive ulovlig forretning med salg af spiritus

Så på mange måder er det jo lidt dobbeltmoralsk, jeg/vi vil ikke betale på vores gamle gæld fra vores tidligere liv med tidligere ægtefælde, og jeg har ingen moralske skrupler ved at lukke dørene for de gamle kreditorer.. Både min kone og jeg har været igennem tvangsauktioner, så gælden for os begge er stor, og lysten til en gældsanering er ikke attraktiv, da vi når vi er færdige med at betale, har en alder hvor vi ikke vil kunne købe noget alligevel med få år til pension. Men jeg vil gerne drive min hobby/forretning på lovlig vis uden at risikere at miste det..

Men vi har da 7 børn tilsammen, så der er da muligheder nok.. gg

og nej.. vi taler ikke om hjemme destilleret spiritus.. Jeg køber råspritten helt legalt med afgift og moms betalt, og opbevarer det så i tønder til det er færdig, jeg kunne bare se en mulighed med moms refusion indtil varen var klar til salg, da noget af det jo skal ligge en del år, samt muligheden for at køre min van indover fimaet, med de muligheder det giver, samt de ture vi kører til spanien og frankrig for at købe vin ind også vil kunne kører den vej ind over..

Indtil videre har vi kørt og købt som private og kørt efter de regler der nu er gældende på området.

vh Jan
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor kører du det ikke i smug, som du selv er inde på? Det er da lettere end alt det papirarbejde og forholden sig til kreditorer.
Når din moral alligevel er således, at du, helt uden skrupler per dit eget udsagn, vil blæse dine kreditorer et stykke, er der da ingen grund til at komplicere tingene og spille korrekt og lovlydig nu?!?

Simple mænd fra landet, sådan nogle som undertegnede, har supersvært ved at begribe, at det ultimativt skal være en samfundsopgave at finansiere dit og andres fallerede samliv og skilsmisser.
Når du ikke betaler kreditorer, så skubber du en byrde over på andre. Det er sgu sådan set ikke i orden.
Måske du skulle fokusere mere på at opføre dig anstændigt, istedet for at lyde som et lyststyret barn! Brug du hellere ressourcerne på at få styr på dine mellemværender, istedet for at bekymre dig om vinture til udlandet.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)