Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma, gaming?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg har for omkring 6 måneder siden startet en ''Minecraft Server'' op. Til dem der ikke ved det, er det et spil, hvor folk kan spille på ''min'' server sammen med en masse andre.

Måden hvorpå man kan tjene penge er ved at sætte perks op som folk kan købe. Som for eksempel man kan have en gris til at løbe ved siden af sig.

Vi bruger omkring 60 usd/md. på hosting, domains. Så bruger vi andre penge på blandt andet logo, graphics, reklame osv.

De sidste 4 måneder har vi tjent cirka 1000 usd hver måned. Der hvor det bliver lidt tricky er:

Det er en digital vare og vi bruger lige nu paypal til at håndtere pengene. Siden det er en digital vare som folk kan ''købe'' på serveren er det lidt svært at bevise folk har fået varen. Så nogle gange laver folk et chargeback hvis de nu har taget deres forældres dankort, eller hvis de bare vil være irriterende. Så det er aldrig helt til at vide hvad du tjener og folk kan jo finde på at købe en masse ting og så bare chargeback.

Pengene er sådan set ikke en ''vare'' og mest set som noget folk gør for at holde serveren kørende. Så i minecraft kalder man det sådan set donationer.

Men man kan vel ikke bare modtage penge uden at betale skat af det. Men synes det er lidt svært at vide hvordan man lige skal sætte det hele op. For det er sådan set en vare uden at være en vare. Mange folk donere penge uden at få noget i spillet så jeg kan holde serveren kørende.

Hvis man skal starte en virksomhed op indenfor dette hvordan skal man så gøre det?

Tør ikke rigtig at føre serveren for meget videre fordi jeg er bange for at få fingrene i klemme og pludselig stå med 50000 kr jeg ikke kan forklare hvordan jeg har fået. Tror sagtens vi kan komme op og tjene mange penge, så det her problem holder mig sådan set lidt tilbage.

Håber I har et par gode råd :)

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er at om det er donationer eller betaling for - som det er her - en ydelse så er det en skattepligtig indtægt alt sammen og bogføres som indtægt - salg af ydelse i DK, EU og uden for EU
Mod det står dine udgifter og så har du resultat til skat
Det har du uanset de er person eller firma og ved omsætning 50.000 kr pr 12 mdr skal du være momsregistreret så snart du kan se du vil komme der op - ellers kan du blive pålagt moms og bod

Hvilken konto eller andet du bruger er også lige meget - det er bare indtægter minus udgifter = resultat til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret. Lad os antage jeg startede en enkeltmandsvirksomhed. Hvordan berettigere jeg det så til skat? Kan man bruge en paypal betaling med ID?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fører du regnskab - brug feks www.dinero.dk - skriver i forskud hvad du forventer at tjene så skatten kan blive nogenlunde rigtigt-  du kan starte lavt og så øge efterhånden som året gør og endeligt sætter du kryds i - startet virksomhed i selvangivelsen og udfylder fra rubrik 111 og lidt frem med dit resultat

Jeg ved ikke hvad du mener med om man kan bruge en paypal betaling med ID men du skal jo vide hvor dine kunder bor (DK, EU eller uden for) af hensyn til momsen - og må vel kunne få en eller anden ID på dem som så passer med PayPal betalingen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lave em logger på serveren, så du kan dokumentere at folk har fået "en gris" for deres penge.
Du kan overrveje at skrive ind i server rules at donations ikke er mulige at refunde (ligesom mange twitch streamers gør)

For det lyder til at der er ne del penge du går glip af, da folk udnytter chargeback, så overvej om du kan benytte andre betalingsløsninger end paypal.

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sojak. Mange tak for dit tip. Vi har lavet nogle ''Terms of Use'' som blandt andet siger man ikke kan chargeback osv. selvom man giver beviser for folk har modtaget det osv. Er PayPal sådan set ligeglad. Der er altid en . Og hvis du kommer med beviser (og ikke vinder sagen) får man lov til at betale 20 usd oveni.

Så tænker at jeg vil få startet noget op og så få lavet bank overførsel i stedet for PayPal :)

Er det noget du har erfaring med altså paypal?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Paypal er helt klart op kundens side - både når der skal betales tilbage og tilmed med risiko for større indstående kan låses i konflikter. Det er godt til alt som går godt (men ikke billigt) Bankoverførsel er jo givet en mulighed men om du kan få folk med? 

Kunne også forestille mig i din branche konflikter med brug af forældre kort og andet fordi dine kunder kan være under 18 og så kan forældre lave indsigelse, specielt hvis der er en fremadrettet forpligtelse (hvad jeg ikke aner om der er) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rambøl,

Nej jeg har desværre ikke erfaring med paypal.

Det lyder heller ikke til, at det er en betalingsløsning der er værd, at bruge for meget tid på.

Kan ikke rigtig forstå at de er ligeglade med ens forretning, hvis man kan dokumentere kunden har fået sit produkt. Er det fordi det er en virtuel ting i et spil?

Hvor lang tid har i været i gang med serverne og hvor mange brugere har i?

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har været i gang siden Febuar i år. Tror vi har haft 2-3 chargebacks i alt. Det er nok rendt op i cirka 50-80 dollars i alt. Men der er jo altid en risko for at en eller anden bliver sur og bare laver et chargeback hvis det ikke lige går deres vej, og det går tit og oftest til deres fordel fordi det ikke er en rigtig ting, men hvis man nu havde sendt for eksempel en tandbørste til deres adresse ville de ikke vinde sagen.

Man kan chargeback et hel år tilbage. Men vil ikke sige det er et stort problem. Men har læst om nogle andre mennesker der har en server hvor en spiller har købt for over 1000 usd på deres server, fået tingene, givet dem væk til andre og så har lavet et chargeback bagefter. Men ved ikke lige hvordan det fungere hvis man upgradere til buisness plan med PayPal.

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, tror det bliver lidt svært at holde styr på alle betalinger, chargebacks og hvordan skal man så lige registrere et chargeback :) Er der nogle guides til opstart af en enkeltmandsvirksomhed du kan anbefale?
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)