Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af et nyt magasin.. Gode råd søges?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi er i gang med at planlægge udgivelsen af et nyt blad. Alt går fint, bortset fra at jeg mangler nogle dygtige sælgere. Jeg søger ikke sælgere her, for projektet er ikke i Danmark. Men jeg søger gode råd fra folk, der har erfaringer med opstart at et magasin.
 
Branchen i omtalte land er ikke så fjern fra det danske marked. Vi har planer om at gå ud med et udkast til bladet, præsentere det og sælge annoncer ind til første udgivelse til rimelige priser. Bladet udkommer ikke før der er solgt nok annoncer. Men da vi bliver nødt til at oplyse en udgivelses dato, har vi sat ca. 2 måneder til salget. Hvis det går helt galt oplyser vi annoncørerne, at bladet ikke kan udkomme før måneden efter. Men dette vil helt sikkert resultere i, at vi mister nogle kunder, der havde tænkt at køre kampagner i perioden.
 
Mit spørgsmål til jer er, at vi skal ud og skaffe ca. 30-35 annoncer (til intropris), før det løber rundt (alle udgifter taget i betragtning).
- Hvor mange sælgere, uden den helt store portefølje, skal jeg tage ind for at kunne nå at sælge det antal annoncer?
- Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Hvad kommer jeg til at støde ind i, som man normalt ikke har med i overvejelserne?
- Ellers andre gode råd?
 
Tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 12:20:03 AM Forfatter:William Atak
Mit spørgsmål til jer er, at vi skal ud og skaffe ca. 30-35 annoncer (til intropris), før det løber rundt (alle udgifter taget i betragtning).
- Hvor mange sælgere, uden den helt store portefølje, skal jeg tage ind for at kunne nå at sælge det antal annoncer?
- Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Hvad kommer jeg til at støde ind i, som man normalt ikke har med i overvejelserne?
- Ellers andre gode råd?
Tak

30-35 annoncer på to måneder - det bør kunne håndteres af en enkelt sælger.
Hvis I gør plads til små annoncer i jeres magasin, er det en god idé at sælge dem i "abonnement", således at der gives rabat ved gentagelse af indrykningen. På den måde kan en annonce på 1/6 side være et lige så godt salg som en helsides annonce.
Det er en rigtig god idé at have et prøvenummer at vise frem. Sørg for at det er på lækkert papir og at det journalistiske stof i prøvenummeret er interessant for annoncørerne. Mød personligt frem. Man kan ikke sælge annoncer til et nyt magasin pr. telefon.
Vær 100% præcis i jeres målgruppebeskrivelse - det gør annoncerne mere værd.
I jeres prøvenummer skal I være opmærksomme på at lave de flotteste annoncer i de størrelser, I helst vil sælge. Jeg har netop været igennem en omgang annoncesalg til første nummer af mit lokale magasin Thyholm Nu. Jeg havde lavet nogle annoncer på ca. 1/9 side.  Selvom de kun er ganske lidt billigere end 1/6 side (½ spalte) er de meget populære. Hvis jeg nu kun havde vist annoncer på 1/6 side, ville de kunder, som valgte den lille sikkert have valgt den lidt større. Mange af mine ordrer har lydt "den skal være samme størrelse som x".
 
Skriv endelig, hvis du tror jeg kan hjælpe - og hvis du tror, du kan hjælpe mig.
 
Venlig hilsen
 
Hans
 
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

 
Tak for de gode råd.. Vores blad skal udkomme i 30.000 eksemplarer, 100 siders indhold (inkl. reklamer) og distribueres gratis. Og jeg har arbejdet meget fokuseret på det i snart 4 måneder.. Så der er mange ting der er på plads, men alligevel sætter jeg tvivl omkring en masse småting, når take-off er så tæt på. Bl.a. en masse indvendinger.
 
Indvendinger såsom:
- Jeg vil gerne lige vente til at I er udkommet. Så vil vi måske gerne være med (Den tror jeg kommer meget)
 
Hvis der er nogle ting, du går og tygger på, så fyr endelig løs.. jeg synes altid det er nemmere at rådgive andre, end at kunne rådgive sig selv :-)
 
mvh
william

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 1:15:14 AM Forfatter: William Atak
Vores blad skal udkomme i 30.000 eksemplarer, 100 siders indhold (inkl. reklamer) og distribueres gratis.
(...)
- Jeg vil gerne lige vente til at I er udkommet. Så vil vi måske gerne være med (Den tror jeg kommer meget)

100 sider finansieret af 30-35 reklamer? - de bliver dyre - der er formentlig tale om helsidesannoncer fra store firmaer? Jeg ved ikke, om en enkelt sælger kan nå at afslutte 30-35 i den prisklasse på den tid?
 
Indvendingen har jeg hørt mange gange, men her er prøvenummeret et virkelig godt værktøj. Min oplevelse er, at prøvenummeret virker lige omvendt: "Det ser godt nok godt ud, det her - her må vi være med". Og noget af det redaktionelle stof vil kunne genbruges eller omskrives til de kommende numre, så udgiften kan holdes lidt nede.
 
mvh Hans
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Ja, det er helsider, der er tale om. Men nu er lønningerne så ikke forfærdelige høje her, så det er ikke så dyre priser alligevel. 30 x Helside annoncer til ca. 6-7.000 kr stk. kan få det til at løbe rundt.
 
Jeg kan sagtens følge dig det med prøvenummeret. Umiddelbart er det overskrifterne fra de forskellige temaer vi skriver om, vi vi skrive lidt om i prøvenummeret. Ikke tekst indhold, men f.eks. har vi et afsnit der hedder "Ejendomme & Investering". Her har jeg valgt at skrive om skribenten og hvillke emner han vil berøre hen ad året..
Eller synes du vi skulle tage fat i et emne og skrive en artikel i prøvenummeret akkurat som vi ville i en rigtig udgivelse?
 
mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 11:58:44 AM Forfatter: William Atak
Eller synes du vi skulle tage fat i et emne og skrive en artikel i prøvenummeret akkurat som vi ville i en rigtig udgivelse?
 
 
Ja, det synes jeg. I skal nok ikke skrive 70 siders stof, men jeg tror, det er vigtigt at give indtryk af, at I kan jeres kram.
Måske kan I finde nogle tidligere artikler af jeres skribenter, som I kan få lov at bruge vederlagsfrit til formålet. Skribenterne har jo også interesse i at bladet kommer op at køre.
Lav også nogle lækre fotosider - men det giver vel sig selv. Har du set det seneste nummer af Iværksætteren. Dér forklarer en magasinredaktør, at han godt kan lide at bruge et helt opslag på et foto og en overskrift - det signalerer overskud.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)