Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MÅ jeg købe mobil-telefon til samarbejdspartnere?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Lad kunden fakturere dig for anskaffelsen af telefonen, som opstartsomkostning af kundeservice aktivitet. Det bliver en driftsudgift for dig, til gengæld er telefonerne også deres derefter (men mon ikke du alligevel ikke kan se nogen værdi i dem om 3-5 år?). Yderligere er det også deres eget ansvar og holde styr på egen overholdelse af skattereglerne for fri telefon i hhv. sverige og norge, hvilket de angiveligt også må have bedre kendskab til end nogen af os. 

Det var også mit andet forslag Wink

Begge freelancere har eget firma her i DK hvor de arbejder med / hjælper DK firmaer med salg til henholdsvis det svenske og norske marked.

En anden tanke.... fri telefon - er det ikke i højere grad forbundet med selve telefonabonnementet? 

I mit tilfælde, så vil der ikke blive tale om privat tale på mit se / no nr. det skal udelukkende bruges til de kundeopkald der kommer.... 

Ved ikke om det gør den store forskel :)

Tusind tak for alle jeres svar!

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
fri telefon - er det ikke i højere grad forbundet med selve telefonabonnementet?
nej fri telefon opstår så snart nogen del betales - selve telefonen eller abonnementet - med danskere inde over som CPR personer "freelance" har Henrik og CEF måske tilføjelse - eller er det forsat ok de bare fakturerer den selv og DE så tager evt spørgsmål fra skat siden - når den kan og forventes brugt privat

Jeg vil godt stadigt mene at man ikke kan give en telefon der er med dual sim hvor formål er at samme telefon skal bruges privat og firma og i det hele taget have en betalt telefon i hjemmet - uden skattekonsekvens - men hvis de fakturerer den - jeg ved det ikke (normalt vil det jo være en ydelse de fakturerer med indberetningspligt som honorar - men her et aktiv?)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kan jeg vel købe et nummer / simkort, og stikke det i en discounttelefon som jeg har liggende her på kontoret, og så blot lave viderestilling ??

Så kan man vel ikke risikere at de bliver opkrævet af noget?

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Ellers kan jeg vel købe et nummer / simkort, og stikke det i en discounttelefon som jeg har liggende her på kontoret, og så blot lave viderestilling ??

Så kan man vel ikke risikere at de bliver opkrævet af noget?

Hilsen Morten

ja de vil ikke blive opkrævet noget ved at modtage viderestilling- den er klar - du vil bare betale normalt - hvis det er til N og S i alle fald mens du i DK givet let kan viderestille gratis til deres alm telefon

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og danske i alle fald, som modtager det viderestillede, kan jo i display se, at det er viderestillet opkald, og svare WideEyes goddag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)