Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

trække skurvogn fra ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

vores hus er ved at blive for lille til familie og firma.

hvis jeg/vi indkøber en skurvogn vil denne og en evt istandsættelse kunne trækkes fra?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver lige et bud selv om jeg ikke ved det præcist:

Jeg forudsætter, at du vil sætte skurvognen op på egen grund. Mon ikke der gælder de samme regler som fradrag for et rum i egen bolig?

Hvis du kan sikre at skurvognen KUN kan bruges til forretning og er nødvendig for at opretholde omsætning i dit firma, så går jeg ud fra, at der er fradrag.

Men jeg ville da selv kontakte Skat og spørge dem. Alternativt et god revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det komplekse at du vil lade firmaet betale køb og istandsættelse - for at sætte noget op på egen grund - Noget som jo, hvis du lukker stadigt står der - og så skulle købes ud. Også OM du må opsætte erhvervsskurvogn skal givet checkes.

Kunne du bygge en udbygning til dit hus på dit firmaes regning - hvis du alene brugte den til virksomheden - det er jeg ret usikker på i ejerbolig, hvor den vel ikke kan undgå at indgå i bolig vurdering - BBR og andet. 

Skal dit firmas bygning/skurvogn så bo gratis til leje på grunden - må den det skattemæssigt? Næppe. Vil den leje så være skattepligtig for dig som person som erhvervsudlejning, ja leje er skattepligt uden bundfradrag så.

Jeg svarede ikke, netop grundet min tvivl, men jeg synes projektet trods alt må være så dyrt, at det giver mest mening du går til en revisor og belyser bla.a. de spørgsmål jeg rejser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)