Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i fast ejendom til udlejning eller indfrielse af lån

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. Jeg håber der sidder en investeringsekspert eller en, der kan få øjnene op for mig (For min bank kan ikke).

Kort: Jeg er 21 år, og jeg har en lejlighed, men vil gerne have flere (målsætning, 3 inden jeg er 27.

Lejligheden er købt til 995.000 ,- og nu vurderet til 1.350.000,-. 

Jeg har et boliglån (altid afdrag på både bolig/kreditlånet) på 129.000 tilbage (løbetid, 14 år tilbage)

- Rente 5,5% 

Jeg har et kreditlån på 776.900 tilbage (29 års løbetid tilbage.)

- Rente 2,6

Udover denne gæld, har jeg ingenting. 

Jeg har 200.000 fri lige nu og står og tænker, at enten skal jeg indfri mit banklån (Sparer 75.000 i renter over disse 14 år) - og dette bakker banken op om, at jeg burde gøre, MEN.

Som tidligere nævnt, har jeg en målsætning der hedder 3 lejligheder, inden jeg er 27 og min teori er jo, at disse 200.000 ikke burde blive brugt til, at indfri et lån, men derimod have dét mere til udbetalingen til en ny lejlighed. 

I stedet for, at jeg bruger alle disse 130.000 på indfrielse af banklånet, skal jeg jo bruge forholdvis lang tid på, at spare dette op igen, og dermed sat forholdvist langt bagud kontra, hvis jeg gemte pengene til endnu en lejlighed. 

Så kort: Burde jeg indfri banklån, spare op, købe en ny lejlighed, indfri lån, og keep it up, eller beholde lånene og spare op og købe mig lejligheder, og fortsat blot afdrag med det aftale indtil løbetiden er ude (selvfølgelig indfri før, såfremt der er mulighed for det, når de øvrige lejligheder er købt).

Jeg er meget optimistisk og ønsker, at udnytte min økonomiske situation ved, at have en forholdvis god opsparing, en god friværdi til at investere fornuftigt, så når jeg rammer de 40, så har jeg en god baghånd i form af mursten. 

Den helt regulære plan er:

2 lejligheder mere, inden jeg rammer de 27, i intervallet 27-30 sørge for, at have penge fri til, at kunne bygge eget hus, og dermed stå med 3 lejligheder ren og skær, til udlejning. 

Vil crowdfund måske være et alternativ, eller vil det være, at skyde sig selv i foden?

Håber i kan hjælpe, og såfremt i ikke forstår det ovenstående, så skriv endelig.

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er bestemt ikke investeringsekspert, men mener du skal tænke over om det er det rigtige tidspunkt at købe på?

Måske det er bedre at konsolidere sig nu, så du kan købe i lavkonjunktur?
Den skal nok komme inden du bliver 27

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du købe lejlighed 2 for 200.000 eller for den sags skyld 400.000 kr - hvis du har lejlighed 1 vel med kreditforeningslån og banklån? Hvis ikke er du jo lige vidt. 
Mit bud er, at kreditforening og bank vil se på det du skylder i den anden og helt samlet økonomi ved køb af den næste, og så er det lidt hipper som happer
Samtidigt ville jeg ikke garantere at alle lejligheder stiger i pris - Det HAR de gjort ofte men de er også faldet og i visse områder mere end andre ligesom ny lovgivning og andet kan påvirke + hvor i landet det er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tvivler på at din plan kan realiseres.

Du får næppe bevilgning til lån for lejlighed nr. 2, idet realkridit-instituttets vurdering skal dække summen af lån.

3-4x din+parters års-indtægt. Sekundært er der en del som mener markedet er ved at toppe.

Jeg ville klart få reduceret renters rente ved indfrielse af boliglån, og derefter spare op til køb af nr. to helt uden boliglån, dvs. 20% udbetaling.

Ved byg af hus er der ret store omkostninger til finansering under byggeriet, dobbelt husleje mv., det skal der også være luft til. Dvs. du kan ikke binde alle midler illikvidt i realkredit-lån i forskelllige lejligheder, så der skal andre former for finansering til.

Husk at flytning og salg typisk koster 75-100.000 kr for fast ejendom, derfor er ejerskab normalt noget der skal holdes i 5-10år for at "løbe" rundt vs. andel/leje.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)