Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel til iværksætterselskabet?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervsministeren indkalder til politiske forhandlinger om at afvikle selskabsformen iværksætterselskaber, som et led i indsatsen overfor svindel i virksomheder I den forbindelse udtaler Rasmus Jarlov:

“Det er vigtigt, at det er nemt og billigt at stifte virksomhed i Danmark. Men iværksætterselskaberne har den ulempe, at man kan stifte gæld i dem og derefter lukke dem uden selv at miste en krone. Det giver mulighed for at optage gæld og derefter løbe fra regningen. Det er ikke sundt, og derfor vil det være bedre at gøre anpartselskaberne billigere, siger erhvervsminister Rasmus Jarlov (fed min fremhævelse).

Jeg forstår nu statsministerens udtalelse om, at der venter Rasmus Jarlov en stejl indlæringskurve. Det er jo netop en krone man som minimum  kan miste ved at oprette et IVS. Hvis den lave kapital er et problem i kampen mod svig er det så løsningen at gøre det endnu billigere at stifte et APS??? 

Skype-Wondering

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja uden at miste en krone er jo ikke helt korrekt - de fleste IVS er stiftet for netop den 1 krone og et voldsomt flertal med under 500 kr
Måske han vil sænke anpart til 40 t - kommer det i 10 t flytter han bare rundt med nissen

 Han kunne starte med en lille enkel ændring eller to i alle fald - for alle selskaber

Bod for ikke at aflevere regnskab til tiden er personlig og kan være op til 3000 kr per ledelsesmedlem. Indsender man så, i stedet for sent - ALDRI og lader staten bære omk (anden undersøgelse viste vist samlet ca 5-6000 kr i EOS, skifteret og skat - ) så slipper ledelsen for den personlige bod. Lav det om

Sæt samtidigt en lille karantæne på de som sender til tvangsopløsning så de ikke bare tager goodwill og alt med over i nyt selskab dagen efter - uden at blive opdaget af travl skifteret. Mellem 2 mdr og den tid opløsningen tager - ville få flere til IKKE at bare opløse

Nå - i alle fald, IVS er ikke velfungerende nok som det er, og det går ud over de gode som altid. Derfor havde det være smart fra start at sikre lidt bedre mod de mange sjuskehovedet og lukningerne

Det bliver ikke mindre nødvendigt med evt mindre krav til ApS kapital 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu trist at IVS ikke kommer til at fungere som det er tiltænkt. Jeg synes selv det er et fantastisk setup som giver gode muligheder for reel opstart. Kan da godt se at der er åbent for svindlere i det setup men at lukke for IVS er en trist udvikling. Jeg støtter meget op imod en bedre kontrol og konsekvens som John foreslår. Jeg tænker også at IVS er et rigtig fint alternativ til den selvstændige håndværker som ofte stifter selskab som enkeltmandsselskab og dermed risikerer hele privatøkonomien mv. ved udførelse af dagens arbejde hvilket for mange kan være en stor risiko at tage for at kunne tjene dagens løn. Her er et IVS som skal en rigtig fin model som sikre at man ikke risikerer personlig konkurs ved et fejlslagen erhvervseventyr. Ligeså så ser jeg også IVS som en mulighed for driftige iværksættere til at starte en masse 'prøveballoner' op og se om de er bæredygtige uden at risikere hele moderfirmaet. 

Uanset hvad så er det trist hvis IVS som mulighed lægges i graven.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er efter min mening fint nok, at IVS formen bliver nedlagt igen. Der har været for mange useriøse, som har ødelagt det for alle andre.

Nu vil de så undersøge, om kapitalkravet til ApS skal sænkes fra tkr. 50 til tkr. 40. Det opfatter jeg mest af alt som symbolpolitik. Jeg tvivler på, at de ekstra tkr. 10 har holdt nogen tilbage fra at starte virksomhed. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Pilde:
Ligeså så ser jeg også IVS som en mulighed for driftige iværksættere til at starte en masse 'prøveballoner' op og se om de er bæredygtige uden at risikere hele moderfirmaet. 

Pointen er så hvem skal betale for de prøveballoner? Med en samlet restance i skatter og afgifter på 710 mio kr og eksempelvis har det kostet knap 28 millionerfor skifteretterne at behandle tvangsopløsninger af IVS i 2016. Det er også en sjat penge.....

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Pilde:
Ligeså så ser jeg også IVS som en mulighed for driftige iværksættere til at starte en masse 'prøveballoner' op og se om de er bæredygtige uden at risikere hele moderfirmaet. 

Pointen er så hvem skal betale for de prøveballoner? Med en samlet restance i skatter og afgifter på 710 mio kr og eksempelvis har det kostet knap 28 millionerfor skifteretterne at behandle tvangsopløsninger af IVS i 2016. Det er også en sjat penge.....

Mon ikke at hvis man kigger på det store billede, så har IVS'ere betalt mere i skatter og afgifter end de har haft i omkostninger.

Ved ikke om det kommer til at påvirke mig, det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:

Ved ikke om det kommer til at påvirke mig, det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

Det er jo ikke fordi, at de 50.000 du skal indskyde i et ApS går tabt. Du kan jo bruge dem til investeringer i virksomheden. De færreste kan starte noget seriøst op for mindre end det beløb.
Hvis du selv bliver boende i DK, så bliver dit engelske selskab formenligt skattepligtig til Danmark ud fra "ledelsens sæde" og skal indgive dansk selvangivelse. 
Og hvis Brexit ikke lander med en fornuftig aftale, kan det blive MEGET besværligt, at have et selskab i England.
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Daniel:

Ved ikke om det kommer til at påvirke mig, det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

Det er jo ikke fordi, at de 50.000 du skal indskyde i et ApS går tabt. Du kan jo bruge dem til investeringer i virksomheden. De færreste kan starte noget seriøst op for mindre end det beløb.
Hvis du selv bliver boende i DK, så bliver dit engelske selskab formenligt skattepligtig til Danmark ud fra "ledelsens sæde" og skal indgive dansk selvangivelse. 
Og hvis Brexit ikke lander med en fornuftig aftale, kan det blive MEGET besværligt, at have et selskab i England.

Fuldstændig enig. Det må være tæt på umuligt at starte et firma op uden at have omkostninger i opstarten på noget der ligner 50k. Pengene er jo fri til at blive brugt på pc, mobil, marketing, transport, løn og alt muligt andet, men skal bare være der, når der er gået mellem 1 og 1½ år, afhængigt af første regnskabsår.

Så det er noget bavl at nedsætte ApS kapitalen med 10k. Det løser intet.

IVS var smart for dem, som virkeligt næsten ikke havde et kapitalbehov eller som arbejdede med små nicher/hobbies. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Daniel:

Ved ikke om det kommer til at påvirke mig, det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

Det er jo ikke fordi, at de 50.000 du skal indskyde i et ApS går tabt. Du kan jo bruge dem til investeringer i virksomheden. De færreste kan starte noget seriøst op for mindre end det beløb.
Hvis du selv bliver boende i DK, så bliver dit engelske selskab formenligt skattepligtig til Danmark ud fra "ledelsens sæde" og skal indgive dansk selvangivelse. 
Og hvis Brexit ikke lander med en fornuftig aftale, kan det blive MEGET besværligt, at have et selskab i England.

Ved skam god at de ikke går tabt, men alle virksomheder jeg nogensinde har haft startet, har været baseret på de timer jeg har lagt i det. Om det har været udvikling af webløsninger eller hvad end det måtte være, så har min værdi altid lagt i arbejdstimer fremfor indkøb af produkter. 

Måske er jeg bare unik, men jeg har altid formået at have et fornuftigt cashflow med lave investeringer. Og jeg har hellere ikke interesse i at have 50.000 kr låst i et ApS, det smarte med IVS'er var i min optik, at du langsomt opbyggede et ApS, progessivt.

Vi kan også sige Spanien, selvom at det kræver en uges ferie dernede for at kunne få alt papirarbejdet på plads.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

Hvad fordel skulle der være ved det, når UK er på vej ud af EU

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)