Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på produktbeskrivelser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at startet webshop op for det firma jeg arbejder i.

Vi har et bureau til at hjælpe os. Jeg står med to udfordringer, som jeg er meget i tvivl om hvad der er det rigtige, der sker jo meget på SEO fronten og det kan være svært at følge med.

1. Bureauet vi er i kontakt med mener ikke at det kan svare sig at lave SEO på produktbeskrivelserne, da kollektionerne skifter ca hver 3-4 måned. Jeg mener at have læst at en  SEO beskrivlese på omkring 1000 anslag er anbefalet, men det gælder måske mere på kategoritekster og ikke på produktbeskrivelser?

2. Vi kommer til at lave to webshops, vil det være en SEO mæssig udfordring at bruge samme produktbeskrivelse på disse sites? Jeg tænker her på dobbelt content. vil det være en mindre udfording, hvis produktbeskrivelsen kun er på få hundrede ansalg.

Håber nogen kan hjælpeSmile

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel an på, om du har planer om at ranke på produktsiderne også. Hvis der er meget trafik at hente på produktsiderne, så kan det jo godt betale sig. Er der omvendt ikke ret meget trafik at hente der, så er der nok mere at hente på kategorisiderne. 

2 forskellige shops = 2 forskellige tekster. Ellers risikerer du duplicate content

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kategorisider giver masser af trafik. Så brug pengene på at lave kategorisider, men forskellige for de to websites.
Du kan godt sælge de samme varer på to websites, men stadig vinkle varerne forskelligt i forhold til kunder, så kan den ene f.eks. være outdoor og den anden sport, men stadig sælge de samme sko.
Det er vigtigt når de laver SEO tekster til kategorierne at de henter trafik fra forskellige steder/kunder. Med ens tekster, henter I bare de samme kunder og går nærmest i konkurrence med jer selv.

Prøv at se en kategoriside på zalando, den er toptunet:
https://www.zalando.dk/fitness-shop-men/

Og her en brand-kategoriside, som også er vigtig:
https://www.zalando.dk/lacoste-shop-herrer/

Tilmeldt 22. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kontakt:
www.connect-media.dk

De ved besked og er top professionelle.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KajSor:
Kontakt:
www.connect-media.dk

Det er det eneste du har sagt i 3 tråde. Hvilken relation har du med dem?

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Definer personaer og map købsrejsen før du begynder at lave SEO. Find i den forbindelse ud af ved hvilke touchpoints, du mener SEO kan hjælpe din virksomhed med og start med at lave det på den type sider, der matcher det behov i kundens købsrejse. Så må resten komme bagefter :).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)