Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mureren gør ikke arbejdet færdigt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med et større renoveringeprojekt, nyt skiffer tag og fræsning af alle riller mellem muerersteene, men muren kommer laver lidt en halv dag, han har ikke fræset alle rillerne og ikke ilagte ny mørtel. Han lover hele tiden at han kommer og gør det færdigt.

Hvilke muligheder har jeg for at lægge pres, nu er færdiggørelsen af byggeriet forsinket.

Kan jeg sætte en anden til at gøre det færdigt evt i weekends til dobbelt betaling og fakturere ham?

Han må jo have noget andet arbejde han heller vil lave.

Det er tømmerne som har opgave, og som har hyret ham, tømmerne er god nok, men kan jeg afvise at betale og true med selv at sætte en ny murer på.

Jeg gætter på at tre mand i en uge så er de færdig, 

i stedet kommer der en mand en halv dag, så går der 2-3 uger uden der sker noget.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har sat tømrerne til at skaffe en murer, er det tømrerne du skal have fat i og for det første sige at du er meget utilfreds med at deres murer ikke gør sit arbejde færdigt og at de bliver nødt til at fyre ham, således at du selv kan entrere med en anden murer.

Regner ikke med at der foreligger tilbud med fast pris og evt. leveringstid.

Når tømrerne har sagt ok og har fyret mureren, kan tømrerne  og dermed dig forvente at få en regning på det arbejde som allerede er udført, som du og tømrerne nok bliver nødt til at betale.

For din egen skyld, bør du vente på at forholdet til tømrerne er afklaret og først derefter engagere en ny murer, som du prøver at få et fast tilbud fra og en fast tid for færdiggørelse.

Måske giver det dig tidsmæssight problemer, men der kunne opstået meget større problem, nemlig at den "gamle" murer slet ikke kommer mere og det er jo endnu værre.

Husk at der skal være en helt klar aftale mellem gammel murer og tømrerne og derefter mellem dig og tømrerne og gennemfotografer arbejderne som de fremtræder nu, hvis noget skulle gå galt.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg er enig i dine kommentarer, det store problem er  også at finde en anden mure.

Jeg måtte gøre det med blikkenslageren, han lavede kun det halve, det har jeg så betalt for, men det har taget tre uger at få en anden blikkenslager til at se på at gøre resten færdig

Den del står jeg selv for, og det er på timeløn og ikke tilbud. Den nye blikkenslager siger han kommer næste uge, det er så nok om tre uger.

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke gør arbejdet færdigt, men kommer af 10 gange laver lidt og køre igen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej Jørgen

Jeg er enig i dine kommentarer, det store problem er  også at finde en anden mure.

Jeg måtte gøre det med blikkenslageren, han lavede kun det halve, det har jeg så betalt for, men det har taget tre uger at få en anden blikkenslager til at se på at gøre resten færdig

Den del står jeg selv for, og det er på timeløn og ikke tilbud. Den nye blikkenslager siger han kommer næste uge, det er så nok om tre uger.

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke gør arbejdet færdigt, men kommer af 10 gange laver lidt og køre igen.

Jeg har en murer, der har 11 svende og han kan hjælpe dig hurtigt videre med dette. Ring til Murermester Jimmy Jacobsen på 30612338, så lover jeg dig, at han rykker hurtigt. Du kan ringe allerede nu og sætte ham ind i situationen og når sagen er løst med mureren/tømrerne, kan han rykke enormt hurtigt. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for info, jeg kommer tilbage hvis det bliver nødvendigt, nu må jeg først forsøge at lægge pres på at det bliver udført.

Dejligt at vide at der er en mulighed. Tak

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming ligenu er situationen at en skorsten skal gøres færdig, før tømmerne kan komme videre,det har muren så lavet.

Tømmeren siger at muren har mistet to mand og det er derfor han er kommet bagud, det er bare tamt at han ikke melder ud, men bare lader være med at komme.

Hvis han ikke kan gøre arbejdet færdigt vil tømmeren kontakte Jimmy.

Tak for denne mulighed, jeg skal nok give en tilbagemelding.

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal være meget forsigtig med at sætte en anden håndværker til at færdiggøre det arbejde som mureren skulle lave. Først når forholdet med mureren er helt afsluttet, og der er enighed om hvor meget arbejde der er lavet og om det er håndværksmæssigt korrekt lavet, kan du reelt gå videre. Det er, som det er skrevet tidligere, tømreren, der har den direkte forpligtelse til at afklare situationen med mureren, men eftersom du som bygherrer jo også skal være enig med tømreren, er det mest hensigtsmæssigt, at alle parter får forholdet afklaret.

Det er rigtig vigtigt at I bliver enige om hvor stor en del af arbejde, som mureren har lavet, og som han derfor er berettiget til at få betaling for. Hvis I ikke kan blive enige, skal I få afholdt en stadeforretning, der i bund og grund er en skønsforretning, hvor skønsmanden fastslår færdiggørelsesgraden. Hvis først arbejdet er gjort færdigt, er det meget vanskeligt at fastslå færdiggørelsesgraden. Det er som udgangspunkt den part, som bringer aftaleforholdet til ophør, der er forpligtet til at få afholdt og indkaldt til en stadeforretning. Du kan ikke bruge fotos, video og lignende til senere at dokumentere arbejdets stade. Retspraksis er faktisk så streng, at modparten vil kunne nægte, at billederne vil kunne blive fremlagt under en eventuel retssag.

Det kommer desværre til at koste dig noget tid, at få dette klaret, men der kan holdes skønsforretning med få dages varsel, så det er ikke den del, der giver anledning til den største forsinkelse.

Min pointe er således at du virkelig skal træde varsomt og tænke dig om inden du gør noget definitivt.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, det er jeg klar over, det er også derfor jeg/vi forsøger at finde en løsning med muren.

Tømmeren var inde på at han og muren evt kunne leje et par mand hos Jimmy, ham som evt kunne hjælpe.

Jeg træder varsomt

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Opdatering.

Tak Flemming, fordi du anbefalede Jimmy.

Jeg talte med tømmeren, han var også sur på muren, men der var en skorsten som bare skulle laves, og han var bange for at havne mellem to stole, så han ville presse muren til at få lavet skorstenen, så kunne vi tage kontakt til Jimmy.

Han fik lavet skorstenen, så tømmeren kunne komme videre, men to gange brændte han os så af.

Jeg talte så med Jimmy, han er super flink og har samme holdning til det at drive forretning som jeg selv, og han ville godt se på opgaven.

Vi aftalte at tømmeren skulle ringe til ham, det gjorde han så, og aftalen blev at den gamle mure skulle kontakte Jimmy. Jimmy kendte ham godt for han havde tidligere spurgt om han kunne hjælpe, men den gang havde han sagt nej, for han sagde ikke ja hvis han ikke kunne  overholde aftalen.

Når han så denne gang sagde ja, skyldes det måske at han har flere folk, men måske også fordi jeg hældte vand ud af ørerne.

Jeg har en god mavefornemmelse med ham Jimmy.

At det er den oprindelige murer som aftaler med ham, løser så det problem advokater og jurister har påpeget, hvem skal betale. Det skal den oprindelige murer, det er ham som har givet tilbud.

Flemming, du skal nok lige ringe til Jimmy, han spurgte hvem der havde anbefalet ham, men jeg kender dig jo kun som Flemming.

Jeg kan sende dig en kost via Interflora eller en flaske sur rødvin som tak, men så skal jeg have navn og adresse, er du OK med at jeg sender et beløb til

Kræftens Bekæmbelse, Dansk Flygtningehjælp eller børn i Syrien, er det ikke det nemmeste,  som tak for dit råd med Jimmy?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej toogtoerfem,

Det lyder godt at du fandt ud af det. Jimmy er en stjerne og superflink.

Jeg skal nok tage den med Jimmy, når jeg ser ham næste gang - så hilser jeg fra toogtoerfem og så dør han vel af grin :)

Du skal ikke tænke på mig. Der er god karma til dem, der hjælper hinanden og nu er jeg vel tættere på himlen end helvede.

Mvh Flemming

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)