Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man bruge Mobilepay (eller hvad) ved fjernhandel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lille fysisk butik (loppeting-forretning) med beliggenhed ud til gaden, som har åben 2-3 dage om ugen. Jeg har både cvr-nummer og tilladelse til handel med brugte genstande. Jeg har også Mobilepay Myshop (til erhvervsbrug) knyttet til min erhvervskonto.

Desuden har jeg en privat Mobilepay knyttet til min privatkonto.

Jeg har ingen webshop, men har en facebook-side, hvor jeg poster fotos af ting som jeg har til salg i den fysiske forretning.

Hvis en kunde køber i min fysiske butik er det let nok med betaling via Mobilepay Myshop.

Men hvis en kunde ser mit opslag på facebook  og skriver på facebook at han gerne vil købe et produkt som jeg har i min forretning til en bestemt pris og jeg så sender ham produktet (fordi han bor langt væk, og altså ikke selv fysisk har været i min forretning), hvad så?

Jeg går ud fra at der så er tale om såkaldt ”fjernsalg” (med de regler for bl.a. reklamation, tilbagelevering osv der gælder for fjernsalg), i modsætning til hvis købet var sket i min fysiske butik.

Hvis kunden (som ikke har været i min fysiske butik) skal betale, må han så betale fra sin private Mobilepay til min erhversmobilepay, Mobilepay myshop? (så vidt jeg har diskuteret med andre er dette ikke lovligt)?

Har det nogen betydning om jeg selv personligt leverer varen i forhold til hvis jeg bare sendte den med Postnord /GLS eller andre.

Hvis ovenstående er ulovligt, må kunden så betale fra sin private Mobilepay til min private Mobilepay, hvis jeg derefter selv laver ompostering af beløbet fra min private konto til min erhverskonto? 

Jeg har i hvert fald oplevet at flere kunder ikke forstår dette og langt hellere vil betale med Mobilepay end betale via bankoverførsel, Paypal eller andet.

Eller har nogen en god løsning på hvordan man bedst håndterer betalinger fra kunder der ikke selv fysisk kommer i butikken?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må i alle fald ikke bruge din private til at modtage betaling på, så kan den lukkes (og måske risiko for den anden) Jeg er 90% sikker på du skal have en online MP for at kunne bruge det til fjernsalg, Hvis ikke andre svarer, så hør MP så du ikke kommer galt af sted

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet en betalingskort løsning, hvor du sender en link, så folk kan betale med kort online??

Linket kan evt. Sendes ud sammen med en ordre bekræftelse.

Du kunne måske bruge. https://paylike.io/

Dette kan være en god metode ved salg på Facebook

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at de skriver i deres betingelser :
"B3.1 : Virksomheder må ikke bruge Myshop til at modtage betalinger fra internethandler"

Alternativet er måske en webshop med www.paylike.io til brug for betaling med kort.



Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tillader mig lige at følge med på dette spørgsmål, da jeg også selv bruger mobilepay på min hjemmeside. Dog er det blot salg af brætspil, så ved ikke, hvorvidt vi bevæger os over i fjernsalg. Ikke desto mindre, så vil jeg gerne lige følge med på svartråden her. :-D
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

FarmorsOutlet:
Tillader mig lige at følge med på dette spørgsmål, da jeg også selv bruger mobilepay på min hjemmeside. Dog er det blot salg af brætspil, så ved ikke, hvorvidt vi bevæger os over i fjernsalg. Ikke desto mindre, så vil jeg gerne lige følge med på svartråden her. :-D

AL internethandel er fjernsalg per definition!

Kunden har jo ikke set eller valgt varen fysisk, forud for købet.

Du må gerne anvende din Mobilepay til dette - bare det er en erhvervsaftale.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

FarmorsOutlet:
Tillader mig lige at følge med på dette spørgsmål, da jeg også selv bruger mobilepay på min hjemmeside. Dog er det blot salg af brætspil, så ved ikke, hvorvidt vi bevæger os over i fjernsalg. Ikke desto mindre, så vil jeg gerne lige følge med på svartråden her. :-D

AL internethandel er fjernsalg per definition!

Kunden har jo ikke set eller valgt varen fysisk, forud for købet.

Du må gerne anvende din Mobilepay til dette - bare det er en erhvervsaftale.



Såfremt at du har mobilepay erhverv koblet op på din hjemmeside via diverse indløsningsaftaler osv., og ikke MyShop nummeret med de 5-cifre, så er det ikke i strid med deres betingelser.
Bruger du derimod MyShop nummeret, så er det i strid med deres betingelser.

https://www.mobilepay.dk/mobilepaymedia/mobilepay-dk/documents/terms-business/betingelser-for-mobilepays-erhvervsloesninger.pdf?la=en&hash=0D4A07B349779A697E6D2552C5AED9AFC011DF54

B.3.1 "Myshop er ikke til internethandel eller fjernsalg"

Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Fra  MsM Art Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem laver de mærkelige regler ???? Hvad skulle der være i vejen med at gøre det lovligt med fjernsalg ?? hvis en kunde kommer ind i butikken og køber en skjorte og bagefter ringer og siger han gerne vil have 2 mere bare i en anden farve , ja så er det ulovligt . Endelig  nogen der laver en god betalings løsning som mobil pay , hvorfor så lave en dum regl …..Suk hvorfor ?

Vi må bare udbrede paypal noget mere ………………………..

Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Fra  MsM Art Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem laver de mærkelige regler ???? Hvad skulle der være i vejen med at gøre det lovligt med fjernsalg ?? hvis en kunde kommer ind i butikken og køber en skjorte og bagefter ringer og siger han gerne vil have 2 mere bare i en anden farve , ja så er det ulovligt . Endelig  nogen der laver en god betalings løsning som mobil pay , hvorfor så lave en dum regl …..Suk hvorfor ?

Vi må bare udbrede paypal noget mere ………………………..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

man må da bruge MP til fjernhandel - det er bare en anden - eller ekstra aftale der skal til, vel fordi risiko kan være anderledes osv - man man da bruge det  i butik med alm erhvervsaftale  online med tilsvarende onlineaftale - privat bare med privat aftale alene

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)