Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny partner - hvordan køber de deres andel af egenkapitalen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at ansætte nye medarbejdere. Nogle af dem vil få tilbudt en anpartsoption til indfrielse om 2 år.

Har I gode råd vedr. optioner? Faldgruber?

Hvordan håndterer man egenkapitalen? Hvad hvis egenkapitalen er 1 mio. og jeg har lovet 10% for 10.000 kr.? Så køber man reelt 100.000 for 10.000 – en god handel – eller hvad?

På forhånd mange mange tak for inputs og viden

Mvh Mikkel Smith

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gå til en revisor-. Der er en del regler - tildeling med fradrag og uden for selskabet mener jeg og - så er der tegningsret / option som kan vælges til og fra om x år og hele spørgsmålet om beskatning af værdien - som jeg mener skal være den faktiske på udstedelsestiden - og så kan den være steget når optionen udnyttes - jeg mener ikke du kan udstede til favør kurs til ny medarbejdere (for at erstatte skattepligtig løn) men du kan vist godt indrette det, så det falder ind under noget med "Individuel aktieløn" hvor fordelen kan være, at skat er aktieskat i stedet for løn (Særordningen) Der er som jeg husker det ikke fradrag for selskabet for det (modsat løn) og det må max udgøre x% af løn mm 

Jeg har ikke gennemlæst hvad jeg har om det, men det er så relativt komplekst, at jeg aldrig ville lave det uden at sidde ½ time med en god revisor/rådgiver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar John - jeg kan mærke, at du har ret :-)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kalder jeg for dårlig forretning;)

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John

Er der så reelt en forskel på

1) En partner option

2) En partner fra dag 1, hvor der i kontrakten står, at hvis man stopper inden for X år, så får man kun sit indskud tilbage

I begge tilfælde er man partner - men reelt først fra om X år.

På forhånd mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gå til en advokat men 1 har været gennemgået - 2 forstår jeg ikke, for man er reelt partner og ejer når man har anparterne og ikke om x år - og den med:- "får sit indskud tilbage ved udtræden" kan vel ikke lige klares uden at nogen (selskabet eller andre ejere) køber anparterne tilbage til samme pris som de opr blev købt til, og der kan jeg ikke overskue om det kunne give skattekonsekvens. 
Der er så mange muligheder - lån, eller selv købe anparter eller optioner - med hver sin skatte og reele konsekvens

Man kan ikke bare give anparter billigt som løn - men give dem til den værdi de har overdragelsen og så kan medarbejderen have glæde af stigninger - eller udnytte medarbejderaktie muligheder som angivet i første svar, men det duer ikke lige til at træde en til en billig pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)