Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af butikslokale og forsikrings dækning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har fået strømsvigt i mine lejede lokaler pga. en udendørs lampe der sidder uden på bygningen som jeg ikke skal vedligeholde. 

pga. dette har jeg så mistet for 4600kr. i varer men min udlejer (som er ny) har nægtet at vill erstatte varerne da den gamle udlejer har skiftet lampen i god tro om at det så ikke skete igen. 
Jeg mener jo at det må være den nye udlejer der må diskutere med den gamle udlejer om hvem der skal dække det men de pejer bare på hinanden som værende dem der skal erstatte, hvad gør jeg her?

Mvh

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten skal du selv lave en stævning som småsag eller også skal du have fat i en advokat som så udfærdiger stævning, men du skal være klar over at der er rimeligt høje omkostninger forbundet med at hyre en advokat i forhold til størrelsen af dit tab.

Evt. skriv en PB, så kan vi evt. tale om i tlf. at jeg kan hjælpe dig.

Mvh Jørgen 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er desværre ikke sikker på, at du har et krav mod udlejer. Det afgørende er, hvad der var årsagen til strømsvigtet.

Udlejer er kun ansvarlig for skader, hvis han har forsømt sine pligter eller i øvrigt handlet ansvarspådragende. Hvis der er tale om et hændeligt uheld,  eller at udlejerens elektriker har lavet en fejl, som udlejer ikke kendte til, så vil udlejer ikke være erstatningsansvarlig over for dig. Du skal altså bede om at få en forklaring på hvorfor den pågældende lampe var skyld i strømsvigtet (var det fordi den ikke var ordentlig vedligeholdt?).

Hvis udlejer har handlet ansvarspådragende, er det underordnet om det er sket på den nye eller den gamle udlejers vagt. Den nye udlejer er jo indtrådt i alle rettigheder og forpligtelser ved overtagelse af ejendommen, og kravet kan derfor rettes mod ham. Den nye udlejer vil alt efter omstændighederne så have et krav mod den tidligere lejer.

Jeg er helt klar over, at 4.600 kr. kan være mange penge, men jeg vil opfordre til at tænke dig godt om inden du stævner udlejer for et beløb af denne størrelse. I "hænger" formentlig på hinanden i lang tid, medmindre du selvfølgelig er ved at flytte din butik, og det kan være ganske belastende at være uvenner med ulejer.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop kun en retssag kan afgøre hvad årsagen er, da de begge henviser til at det er den anden som bærer skylden. Ingen af de 2 udlejere har anført hvad årsagen er til strømsvigtet eller har afvist med den begrundelse at der skulle være tale om hændeligt uheld eller andet som fritager udlejer for ansvar.

Du har kun en at holde dig til, nemlig den nye udlejer, som evt. kan adcitere (medindkalde) den gamle udlejer, hvis det bliver til en retssag.

Tænk dig godt om inden du stævner, udgifterne kan i værste fald overstige dit tab og som Jesper siger, bliver du uanset udfaldet, fremtidigt uvenner med udlejer.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Hvorfor har du haft et tab på grund af den defekte udendørs lampe ?

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

udendørs lampen har slået HFI relæet fra så min strøm er gået (den er sat til at tænde automatisk af udlejer kl. 20.00 og jeg lukker kl. 18 så jeg har ikke opdaget før mandag morgen at strømmen er gået, og derfor er alle mine varer i køleskabe og frostskabe ødelagte da temperaturen på dem har været stue temperatur. 

grunden til lampen har slået HFI relæet fra er pga. der er kommet vand ind i lampen fra en defekt tagrende og sidst de var ude og lave den sagde de de havde sat ekstra forsegling på lampen så vandet ikke længere skulle kunne komme ind i lampen men det er så åbenbart ikke været nok. 

OBS: de har stadig ikke fixet tagrende på trods af at den er utæt stadig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forestille mig, hvis de tilmed har søgt at fixe lampen med noget pakning - at de vil komme ganske langt med at sige, at strømsvigt kan ske - HFI kan slå fra af rigtig mange årsager - og at du så, hvis det er så vigtigt det aldrig sker, burde have en alarm for det. Jeg har ex i et sommerhus en lille GSM enhed, som ud over at styre varmen, også - med batteri back up - giver besked ved strømsvigt

Hvis udlejer ikke vil spille med - så er det jo i retten det må afgøres, men jeg er ikke sikker på den er så let desværre -MEN det kunne lyde som om de faktisk erkender at det er udlejers ansvar og bare slås om hvem af dem - Hvis de gør det i retten også, så er det jo nemt, men forvent at en advokat vil sige til dem, at de skal hævde, at det HFI ikke er deres ansvar - og så skal der sikkert måles på det, at det ikke har en fejl (jeg har haft et der slog fra bare det tordnede i nærheden af huset)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er, som John også indikerer, forhold der taler for, at udlejer har forsømt sin vedligeholdelsespligt og forhold som taler ofr, at han netop har gjort hvad han kunne, og at der var tale om et hændeligt uheld. Nu skal man jo huske, at der kan være ganske stor forskel på hvad udlejer siger der er gjort, og hvad der faktisk er gjort. Man er derfor nødt til at "udfordre" udlejer på dette og bede ham dokumentere hvad der er lavet.

Din udfordring er, at det er dig, der har bevisbyrden for, at udlejer har handlet ansvarspådragende. Hvis udlejer slet ikke vil medvirke til oplysning af hvad der er gjort, vil det formentlig komme ham til skade. Man vil i givet fald kunne argumentere for, at han ikke har overholdt sin vedligeholdelsespligt, da han ikke har repareret tagrenden. Det vil formentlig få ham til at dokumentere, at han faktisk har gjort noget ved lampen, medmindre forholdet vedrørende tagrenden ikke er så slem, at hun burde have gjort noget.

Hvis I ikke kan blive enige, er retssagen eneste vej (jeg vil dog kraftigt anbefale retsmægling), men eftersom der ikke nødvendigvis kan laves syn og skøn på noget, hvis det er udbedret, er det ikke sikkert, at dette er en reel mulighed for at oplyse sagen. Samtidig skal du jo også være opmærksom på, at omkostningerne på ingen måde står mål med kravets størrelse.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)