Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp vedr. misligholdt kontrakt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har haft en kontrakt med et transportfirma, hvor vi begge har underskrevet. Der er betalt et opstartsgebyr for at komme igang med deres tjeneste. Vi skulle starte kontrakten en mandag og fredagen før kontaktede deres direktør mig, og fortalte at han var nødt til at stoppe kontrakten inden den var startet, da han mente, at den var ugyldig og han kunne ikke leve op til det som hans sælger havde lovet mig.

Jeg har flere gange forsøgt at få mine penge retur fra ham, men det er desværre ikke lykkedes mig endnu. Mit spørgsmål går på hvordan jeg skal gribe denne situation an og hvordan jeg sikrer mig at gøre det rigtige? 

Er der en venlig sjæl derude, som har mulighed for at vejlede mig lidt?

På forhånd tak

Venlig hilsen

Morten A. Sørensen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at kræve dine penge tilbage grundet kontraktbrud, giv den en frisk på f.eks 10 dage til at betale, gør dem ligeledes opmærksom på at sagen vil blive sendt til inkasso ( for deres regning) uden yderlige varsel efter forfald.  Send brevet skriftligt og gem dokumentation.   

Fra Billund
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at opkræve pengene også med en tidsfrist på. Er det nok når det har været pr. mail, eller skal der sendes en faktura til ham på beløbet med betalingsfrist?

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe transportfirmaet ikke har gjort indsigelse mod dit krav på tilbagebetaling, er vejen frem at tage kravet til inkasso. For at kunne pålægge inkassoomkostninger skal du, som det også nævnes, sende et inkassovarsel, hvor du kræver beløbet retur med en betalingsfrist på minimum 10 dage. Det skal endvidere fremgå af brevet, at skyldner bliver taget til inkasso hvis der ikke betales inden for betalingsfristen og at det vil påføre skyldneren yderligere omkostninger.

Det er som udgangspunkt tilstrækkeligt at sende brevet pr. e-mail, men hvis I aldrig har kommunikeret pr e-mail (det er der vidst ikke rigtig nogen der gør mere) og du ikke har en direkte e-mail til vedkommende, kan du måske ikke sende e-mail. Men jeg antager umiddelbart ikke at der er nogen tvivl for dig på dette område.

Når betalingsfristen er udløbet kan du tage kravet til inkasso (egeninkasso) eller du kan lade et inkassofirma/advokat tage kravet til inkasso (fremmedinkasso), og derfra kan kravet, hvis det er under 100.000 kr. indbringes for fogedretten via et betalingspåkrav.

Hvis transportfirmaet gør indsigelser, må du genoverveje forløbet, for så er det som udgangspunkt ikke en inkassosag mere.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Billund
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Jeg har nu fået det sendt afsted til ham og venter på at se hvad der kommer til at ske. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mine stjerner falder ud efter de ER accepteret,

Mærkeligt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er det nu igen ITen der driller Wink

Eller er det andre kompetencer, der ikke er updateret Wink

Der findes også en hjælpefunktion på Amino.

Ligesom man kan skrive til Amino

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indlæg fortjener ikke 5 stjerner.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:
Dit indlæg fortjener ikke 5 stjerner.

Ja hvis nu du havde bare været lidt "skarp", Wink ville du straks kunne se, at det er der flere der mener.

Da netop 5 stjerner er givet både igår og idag Wink

God søndag. Og held og lykke med dit kamp imod det IT Yes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)