Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring og skat af indskud i IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino folk
jeg har oprettet et IVS sammen med 3 andre, vi er 2 der er stiftere og ejer begge 37.5%.

Siden vi stadig er igang med vores produktion har vi ikke nogen indtjeninger, dog har vi få udgifter såsom en hjemmeside og en licens.

Disse udgifter har vi betalt ved at lave et indskud til vores erhvervs konto fra vores private konti.

Mit spørgsmål er hvordan skal dette bogføres og skal der betalles skat af det i årsopgørelse ?
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit spørgsmål går ud på jeres "indskud" til de udgifter i har haft løbende, ikke?

De skal bogføres
Debet: EDB-udgifter (feks.)
Kredit: Mellemregning med Jacob

Der skal så beregnes rente på den mellemregning, hvor du som privatperson bliver beskattet af renteindtægt under kapitalinndkomst, mens selskabet har fradrag for renterne.

Udover denne skat på renterne, er der ingen skat i forbindelse med at i har lagt penge ud for selskabet.

Selskabet må dog aldrig have penge tilgode hos jer, så er vi ude i noget ulovligt kapitalejerlån.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob SH:
Hey Amino folk
jeg har oprettet et IVS sammen med 3 andre, vi er 2 der er stiftere og ejer begge 37.5%.

Siden vi stadig er igang med vores produktion har vi ikke nogen indtjeninger, dog har vi få udgifter såsom en hjemmeside og en licens.

Disse udgifter har vi betalt ved at lave et indskud til vores erhvervs konto fra vores private konti.

Mit spørgsmål er hvordan skal dette bogføres og skal der betalles skat af det i årsopgørelse ?

Jeres indskud er lån som jeg forstår det og ja - der skal beregnes en markedsrente (ofte 4-10%) som selskabet har fradrag for og I skal opgive til skat på jeres selvangivelse

Bogføring er kredit på kortfristet gæld (mellemregning lån fra ejer) og debet bank hvor pengene går ind - eller den udgiftskonto i betalte

Mere om at låne penge ind til selskabet - mere om det her https://johnhannover.blogspot.com/2018/10/skyd-penge-ind-i-dit-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, og tak for artiklen John, vi for kigget på det og får forhåbentligt et overblik over hvad vi præcis skal gøre.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)