Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlæg fra SKAT i ejedom med mere gæld

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Vi skal lige bruge lidt hjælp fra jer.

Vi har lige haft besøg af nogle gode venner som er kommet noget i problemer.

Manden ejere huset som der jo er gæld i men han skylder også SKAT mit spørgsmål er kan SKAT gøre udlæg i ejedommen når der skyldes mere i huset end han skylder ved SKAT?? Han er selvstændig med 2 folk og ham selv. Hans kone skylder ikke noget.


Tak
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hustruen står med på skødet, kan skat foretage udlæg i mandens halvdel af ejendommen. Hvis manden er alene på skødet, kan de foretage udlæg i hele ejendommen.

Nu skriver du ikke noget om hvad ejendommens gæld udgør og hvad den er værd og om skats udlæg ligger inden for en anslået salgspris.

Hvis ikke der er taget afdragsfri lån, sker der jo det at som tiden går, bliver der afdraget på de lån der er optaget i ejendommen og derved rykker skats udlæg op i prioritetsordenen.

Hvis ejendommen skulle gå på tvangsauktion, kan der udover at blive dækning til foranstående prioritetshavere, måske også blive dækning for skats udlæg.

Det er ikke spor rart at have udlæg i sin ejendom, det forringer din vens kreditværdighed betydeligt, så jeg vil anbefale at din ven indgår en betalingsaftale med skat som han kan overholde, med henblik på at få slettet udlægget.

Hvis skat kan se at de vil få dækning for deres krav ved en tvangsauktion, kan de godt finde på at begære auktion hvis din ven helt misligholder alle aftaler med skat.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

De har DLR lån på 900.000 kr og Bank lån for 180.000 kr og en skatgæld på 519.000 kr og det er kun manden der står for/på det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

angus2:

Hej Jørgen

De har DLR lån på 900.000 kr og Bank lån for 180.000 kr og en skatgæld på 519.000 kr og det er kun manden der står for/på det

og hvad er ejendommens samlede salgsværdi. Skat kan altid gøre udlæg og om de gøre det afhænger vel af, om de her eller senere har udsigt til fordel ved det
Jeg forstår det som at hele huset står i mandens eje

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg kan se i BBR at huset står til 740.000 kr og ja det er kun manden som står som ejer da han hade huset før de fandt sammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

angus2:

Hej John

Jeg kan se i BBR at huset står til 740.000 kr og ja det er kun manden som står som ejer da han hade huset før de fandt sammen.

så må der formentlig være banklån ud over kreditforeningslån når der er højere lån end vurdering - OM skat så "gider" rode med udlæg er svært at sige, men der er jo ikke noget akut at hente for dem - så det skal være langsigtet. De vil nok snarere bare møve på så de får penge på alle mulige andre måde, men vil de lave udlæg, kan de. Hvis skattegæld er feks moms o.l. fra hans firma med de to ansatte (om jeg husker ret tråd) kan de også kræve sikkerhed for moms fremover i det mener jeg. Han skal i alle fald gøre hvad han kan for at indgå en aftale med skat - og så overholde den - skat er en ubehagelig kreditor (hvis ellers deres rykker og inddrivning virker :) ) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Men Skat kan ikke gøre udlæg i hvad der ejes af et interessentskab.
Kun i den ideelle andel og så KUN indirekte.

Mener jeg at huske.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:

Men Skat kan ikke gøre udlæg i hvad der ejes af et interessentskab.
Kun i den ideelle andel og så KUN indirekte.

Mener jeg at huske.

Der er jeg ret sikker på at du tager fejl, men håber at der er en advokat der kan give os klarhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kpt:
Der er jeg ret sikker på at du tager fejl, men håber at der er en advokat der kan give os klarhed.

Hviid advokater f.eks https://hviidadvokater.dk/interessentskab/  med teksten:

Deltagernes hæftelse

I et interessentskab hæfter interessenterne personligt og solidarisk for selskabets forpligtelser. At hæfte personligt vil sige, at man ikke alene hæfter med den kapital man har skudt i selskabet, men også med sin personlige formue. En interessents personlige økonomi er således ikke adskilt fra selskabets økonomi.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)