Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ECONOMIC HJÆLP TIL ÅRSAFSLUTNING

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg sidder med min årsafslutning i economic og har 4 spørgsmål.

1. Når jeg trykker på afskrivninger iht. denne guide: http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/anlaegskartotek-afskrivning-af-anlaegsaktiv#_ga=2.40772002.102635087.1538478950-2151729.1488803231

Er der så andet jeg skal end at bogføre det som vist til sidst?

2. Jeg kører i min privat bil og henter varer hver lørdag og normalt (jeg har et APS) ville jeg jo have trukket det fra på min evt. lønseddel men da jeg er ny har jeg ikke overskud i virksomheden til at trække løn ud, er det herfor OKAY at lave en specifikation f.eks.  
72,6km. (fra forretningen til indkøbsstedet) *24 (antal gange jeg har kørt) *3,53 km (beløbet ifølge skat jeg lovmæssigt må få retur pr. km. = 6150,6 kr. tilgodehavende hos krediteres på 6860 mellemregning med anpartshaver og debiteres på 3110 brændstof? eller debiteres det evt. på en anden konto som ikke går på en afskrivnings godkendt konto som brændstof jo gør?

3. Kan economic selv udregne det skattemæssige regnskab til aflevering hos skat og ikke kun det regnskabsmæssige? 

4. tilgodehavender hos mine kunder fra sidste regnskabsår til næste bliver de automatisk ved årsafslutning overført til en tilgodehavende konto og når man så bogfører fakturaen i det nye regnskabsår bliver de så automatisk trukket ud fra tilgodehavender og ind på banken eller hvordan?

håber der er nogen der kan hjælpe. 
Tina 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedrørende dit punkt 2, hvis du udbetaler godtgørelse for de kørte km bliver det skattepligtigt for dig. Du kan kun få skattefri kørselsgodtgørelse, hvis du også får en almindelig lønindtægt fra firmaet, og lønnen står i et rimeligt forhold til den skattefri godtgørelse.

E-conomic laver kun en regnskabsmæssig opgørelse. Du skal selv enten lave eller få hjælp til at lave det skattemæssige regnskab samt den årsrapport, som skal indsendes til Erhvervsstyrelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Holmer:
Jeg kører i min privat bil og henter varer hver lørdag og normalt (jeg har et APS) ville jeg jo have trukket det fra på min evt. lønseddel men da jeg er ny har jeg ikke overskud i virksomheden til at trække løn ud, er det herfor OKAY at lave en specifikation f.eks.  
72,6km. (fra forretningen til indkøbsstedet) *24 (antal gange jeg har kørt) *3,53 km (beløbet ifølge skat jeg lovmæssigt må få retur pr. km. = 6150,6 kr. tilgodehavende hos krediteres på 6860 mellemregning med anpartshaver og debiteres på 3110 brændstof? eller debiteres det evt. på en anden konto som ikke går på en afskrivnings godkendt konto som brændstof jo gør?

nej i selskaber er det forbudt at udbetale kørselsgodtgørelse hvis ikke det er med en helt reel løn der svarer til det timeantal der ligger til grund. Der er nogen der siger 100 kr i timen for det nødvendigte timetal -til kørsel OG naturligvis resten af driften. 
Du kan ikke få fradrag eller skattefri kørsel i et selskab uden reel løn - det kan man alene i personlig virksomhed som fradrag

Skatte reguleringer kan du kun selv lave

Tilgodehavender  - udeståender osv overføres i status automatisk til næste år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvordan betaler jeg så den benzin som jeg bruger til at hente varer med?

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg trykker på afskrivninger i economic og den så laver de automatiske afskrivninger på anlægsaktiverne og disse er bogført, er der så andet jeg skal gøre ift. afskrivninger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten privat - eller - til nød fører nøje kørebog der viser alle ture formål og km stand på bilen - fylder den op hver gang inden - og hver gang efter for at vise at det kun præcis er den benzin der er brugt. Jeg ville ikke gide men betale selv men du kan givet gøre sådan. 
Uden meget nøje kørebog og formentlig uden at kunne vise at du ikke på nogen måde tager skattefradrag for privat benzin, så vil du få det forkastet i en kontrol

Det er en af bagdelene i selskabsform at man skal have en reel løn for at få bl.a. skattefri kørepenge (og diæter mm) Det må vel være første mål, at kunne få en reel løn for dit arbejde inkl. at hente varer - og dermed kunne få kørepenge. Til da ville jeg æde den selv eller være meget omhyggelig med at kunne bevise du ikke trækker noget som helst privat til din private bil fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, du er sgu altid så hurtig til at give et godt svar. 
Du ved ikke tilfældigvis hvordan man gør med afskrivninger automatisk i economic? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Holmer:

Tak for svar John, du er sgu altid så hurtig til at give et godt svar. 
Du ved ikke tilfældigvis hvordan man gør med afskrivninger automatisk i economic? 

nej . kender ikke til automatisk afskrivning i economic - det vil jeg mene kræver en manuel bogføring med mindre der er en special funktion hvor programmet ved hvad afskrivningsprocent er for hvert aktiv og ved hvad grænsen hvert år er for hvornår en rest så må afskrives. vil klart mene det er manuelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

fejl

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)