Jeg har i øjeblikket massive problemer med at min Telia bredbåndsforbindelse bliver brugt lyn hurtigt, og tit på tider hvor vi sover eller ikke er hjemme, 100GB er snildt væk over night? Venligst hjælp inden vores net lukker ned igen.
Tror ikke det kan være det, og har snakket med Telia, jeg begynder at tro et det er vores router der er gået koks i, nogen der kender til routeren Huwei B593s-22?
Det er svært at sige hvad der var/er galt, ingen af de overfor listede løsningsforslag virkede, men tak for forsøget anyway. Der skete det at mit abonnement hos Telia løb tør endnu engang, 500GB pist væk på rundt regnet 8 dage ☹️, med gode ord og mod betaling forsøgte jeg at få frit forbrug ( Pt. Telia tilbud på andre abonnementer) det lykkede ikke, og da vi ikke kan være uden net måtte jeg finde en anden løsning, det blev et lille “ekstra” abonnement hos Telmore, og med den handling forsvandt problemet og vi er tilbage på vores “normalforbrug”? Kører det stabilt måneden ud skifter jeg det hele over til Telmore. Lars
Vi havde det samme problemet hos "3", og fandt via logger ud at der var nogle der prøvde at "hacke" os (IP-adressen). Det var unormalt stor trafik ind i routeren som hele tiden kom fra forskellige IP-adresser.
Ved ikke riktig hvordan jeg skal forklare det, men trafikken blev standset i routerens brandmur, og da "3" tager betalt (måler?) for al trafik frem til selve routeren, så gik det på abonnementet og datamengden forsvandt i løbet af nogle få dage.
De havde ikke noget svar på hvad den trafik var for noget, og de kunne heller ikke gøre noget for at standse det da IP-adressene skiftet hele tiden.
Vi skiftet også til Telmore, og så forsvandt problemet med det samme ...