Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forsinkelse af skat betaling fra 2018 til 2019 i et IVS.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ejer af et IVS firma og jeg vil gerne have udbetalt den indkomst som virksomheden har tjent i år (2018) som løn. Jeg har dog et problem.

Jeg har fået udbetalt SU i år (2018) og det betyder, at jeg ikke kan få mere udbetalt i løn end jeg allerede har fået. Hvis jeg betaler 22% i virksomhedsskat og derefter betaler 40% i personlig skat, så er der ikke meget tilbage.

Jeg har derfor besluttet at stoppe med at få SU pr. 1 januar 2019. Er det muligt, at betale skat næste år (2019) for det virksomheden har tjent i det sidste kvartal af 2018?

Er det muligt, at jeg investere virksomhedens penge i år (2018) og udbetaler det som løn i 2019?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

T_C:

Er det muligt, at jeg investere virksomhedens penge i år (2018) og udbetaler det som løn i 2019?
nej investering giver da ikke mindre i resultat - det er jo ikke en udgift - ganske som varelager f.eks. ikke er en udgift men jo en værdi der skal med i status ved årsafslutning

T_C:
Er det muligt, at betale skat næste år (2019) for det virksomheden har tjent i det sidste kvartal af 2018?
nej det er ikke muligt

Hvis du har opsparet 50 t bunden kapital i dit IVS kan du få udbytte som sammen med 22% skat er 27% op til lidt over 50 t forudsat du ikke bruger fradraget på anden aktieindkomst

Husk at alt tyder på IVS senest med udgangen skal have opsparet 40 i bunden kapital (bruge 50 t overskud før skat) hvis du intet har - ud over 1 kr - inden

Dine spørgsmål tyder på tynd viden om regnskab og skat i IVS og et råd kunne være, at bruge bare lidt på at lade en der kan regnskabsregler se det igennem og råde dig konkret i god tid inden 31/12 - for ellers er jeg bange for du kan komme galt af sted

Tillykke med at du i alle fald virker til at tjene penge i dit IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)