Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BGsys vs. Magento

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Vi står på nuværende tid i den situation, at vi skal gå fra en Magento til en BGsys shop. I den forbindelse har vi lavet et nyt webdesign og snakket med flere huse, bureauer osv. i forhold til implementering af designet, fordi BGsys ikke selv har grafiske kompetencer inhouse. Men i den proces bliver vi bl.a. mødt med skepsis og latterliggørelser i forhold til vores beslutning om at gå over til BGsys...
Det undrer os noget, da vi har fået fortalt af BGsys, at de kan alt Magento kan - og på nogle punkter endda bedre...
Kan nogen komme med cases eller eksempler på, at BGsys ikke skulle være bedre?

Vh GC
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til at det er en osCommerce de har baseret deres system på - fandt ordet osCommerce i en fil. Nogle ting der falder i øjnene på mig: javascript ligger i en mappe der hedder java og mellemrum i url er _ og ikke -.

Hvis jeg skulle vælge mellem Magento og osCommerce så vil jeg altid vælge Magento.

Tilmeldt 8. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for svar.
Er der en faglig begrundelse for at vælge Magento over osCommerce?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Green Comfort:

Er der en faglig begrundelse for at vælge Magento over osCommerce?

Jeg har fulgt med på sidelinien i årevis når der gælder webshops og Magento er størrer og kan flere ting.
En anden ting er at BGsys ikke fortæller om deres løsning og der står intet om de selv har udviklet den eller om du deler kildekoden med andre. Hvis det er en open source så bør du altid have adgang til kildekoden i den så du selv kan finde en der kan arbejde med den for dig - med en hostet bliver du hurtig låst hvis du har nogle særlige ønsker.
Fagligt har jeg været programmør i næsten 25 år og har arbejdet med en del shops - både open source og hvor kunderne skulle have deres egen udviklet shop (sidder pt og laver en shop for en kunde i Umbraco).
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var oprindelig et udviklingsbureau med speciale i OsCommerce, der for omkring 10 år siden lavede Magento. Så Magento er baseret på alle de ting, som de mente kunne gøres bedre. Efter 8 år har samme firma så lavet Magento2, som er baseret på deres erfaringer henover de 8 år. Det vil sige, at ved at basere sig på osCommerce så går du reelt 2 skridt tilbage i evolutionen.

Som du kan se på release-history, så er der ikke sket noget i osCommerce i 4 år: https://en.wikipedia.org/wiki/OsCommerce#Versions

Hvis du kigger på interessen som den udtrykkes via Google-søgninger, kan du se at interessen for osCommerce reelt er afløst af et fokus på Magento https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=US&q=oscommerce,magento. Det betyder reelt at moduler, udviklere, etc. skal findes i Magentos community og bliver færre og færre i osCommerces community.

Så grundlæggende set, så virker det som om, at du overvejer et system som:
* der ikke er udviklet på fra officiel side i 4 år
* er en videreudvikling af det officielle system, foretaget af 1 mand
* som du (måske) ikke kan tage med dig hvis firmaet bag lukker
* som er afløst af et andet og langt mere populært system

Uanset hvad de har/mangler ift. funktionalitet, så er der nogle grundlæggende forudsætninger, som du bør tage med i din vurdering.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender til BGsys fra min tid som oscommerce mand, de var de førende inden for oscommerce for ca. 10 år siden og havde et oscommerce forum openforum.dk.
Oscommerce er fra for wordpress, magento og prestashop og er et meget besværligt system at arbejde i hvis du ikke kan kode, da alle moduler skal kodes ind, til gengæld er de stort set alle gratis og kan hentes frit.
Jeg ved dog ikke om bgsys er stiftet over til osc3 eller om de stadig kører på det gamle system, men systemet er forgængeren til stort set alle de populære systemer der eksisterer i dag, men teamet bag oscommerce, gik i stå da de begyndte at udvikle oscommerce 3.0 og 3.1, og jeg tror ikke der har været meget liv i udviklingen siden.
Det er et system som stort set er uddødt og har været det i rigtig mange år, så det er helt sikkert ikke noget du bør satse på, hvis du gerne vil følge med tiden og have de nyeste funktioner tilrådighed.
Vi gik væk fra 0scommerce for 6-7 år siden og arbejder stort set kun i Prestashop, Magento og Wordpress nu, da det er de mest populærere systemer, og en sjældent gang er der en der kommer med en oscommerce og som regel vil have lavet en ny og tidsvarende side i Prestashop eller andet system.
Hvis vi sammenligner det med en bil, så ville det være som at du købte en folkevogn bobbel med manuel gear fra 1960 frem for en toyota med automat gear fra i år, så stor er forskellen.
Det ville være vanvittigt at smide penge efter så forældet og udgået system, når du kan få noget top moderne til samme penge.
Der ud over, så kommer du også til at smide mange penge til en udvikler, da man i den gamle osc ikke kan uploade moduler og template, det kan man vist i osc3+
Alternativt er der også, hvis det skal være oscommerce, unique free, som også har et forum og hvor du kan downloade en shop gratis og sætte den op, men som sagt, så er det dybt forældede systemer.

Mvh.
Kim Jacobsen

Tilmeldt 5. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

Vi har en gammel B2B shop i OSCommerce med Magento ovenpå. Vi vil gerne skifte - ser på Woocommerce, da resten af vores website er i WordPress og vi også selv har kompetencer her. Har I set på Woocommerce og fravalgt eller hvad er årsagen til at I har noget andet?

MVH
Charlotte
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)