Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker har erhverskontoer uden negativ rente og uden alt for høje gebyrer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi leder i vores virksomhed efter en ny bank til vores I/S erhvervskonto til en fornuftig pris (vi flytter selvfølgelig fra Danske Bank :)

Hvad er jeres erfaringer og i så fald anbefalinger?

I forhold til rente har vi det selvfølgelig helt fint med 0%, vi vil blot som udgangspunkt undgå at skulle betale negativ rente, hvilket man gør ved mange banker efterhånden - især hvis man kommer op over 1-2 millioner kroner på kontoen.

På forhånd mange tak for jeres svar!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Ø.:

Hej Aminoer,

Vi leder i vores virksomhed efter en ny bank til vores I/S erhvervskonto til en fornuftig pris (vi flytter selvfølgelig fra Danske Bank :)

Hvad er jeres erfaringer og i så fald anbefalinger?

I forhold til rente har vi det selvfølgelig helt fint med 0%, vi vil blot som udgangspunkt undgå at skulle betale negativ rente, hvilket man gør ved mange banker efterhånden - især hvis man kommer op over 1-2 millioner kroner på kontoen.

På forhånd mange tak for jeres svar!

Jeg har Nordea - og betaler negativ rente allerede ved indestående på 100.000,- så jeg betaler faktisk permanent strafrenter. Overvejer at skifte til Sparekassen Kronjylland, som er uhyre erhvervsvenlige

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du er godt betjent hos den Danske Bank. Negativ rente først fra 1 mill. og forholdsvis lave gebyrer.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Ø.:

Hej Aminoer,

Vi leder i vores virksomhed efter en ny bank til vores I/S erhvervskonto til en fornuftig pris (vi flytter selvfølgelig fra Danske Bank :)

Hvad er jeres erfaringer og i så fald anbefalinger?

I forhold til rente har vi det selvfølgelig helt fint med 0%, vi vil blot som udgangspunkt undgå at skulle betale negativ rente, hvilket man gør ved mange banker efterhånden - især hvis man kommer op over 1-2 millioner kroner på kontoen.

På forhånd mange tak for jeres svar!

Lad være med at lytte for meget til anbefalinger fra andre! Det er kun dig selv der kan skaffe den bedste aftale for jeres virksomhed, hvad hjælper det eksempelvis at få anbefalet en billig bank, hvis det viser sig I har et dårligt samarbejde med rådgiveren.

 

Prisen(renten) på en konto er individuel og afhænger fuldstændig af såvel din egen og virksomhedens økonomiske formåen. Kom ud og mød så mange banker som overhovedet muligt og præsenter jer selv og jeres virksomhed; fortæl dem hvad I ligger vægt på! Hvis ellers bankerne ser et indtjeningspotentiale i jer (det gør de som regel) så kommer de også med et tilbud.

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Fleming,

Ja det kan hurtigt blive en dyr affære, at have negativ rente på sin firmakonto.

Jeg vil da lige undersøge Sparekassen Kronjylland. Kender du til deres rente og generelle priser?

Dbh Simon

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jesper,

Sagen er blot den, at vi aldrig har brugt vores rådgiver ellers vores bank til andet, end at have vores penge opbevaret og modtage og sende overførelser. Så det vigtigste for os, er faktisk at de ikke er for dyre og har negativ rente, da vi efterhånden har en del på vores firmakonto.

Vi har ringet en del rundt, men det lader ikke til at nogen er interesseret i at have kunder med mange penge stående på kontoen, ved mindre de er med på at bøde grundigt for dette med negativ rente.

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo, 

Tak for svar.

Men altså nu flytter vi jo fra Danske Bank så deres priser er ikke så relevante :) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Ø.:

Tak for svar Jesper,

Sagen er blot den, at vi aldrig har brugt vores rådgiver ellers vores bank til andet, end at have vores penge opbevaret og modtage og sende overførelser. Så det vigtigste for os, er faktisk at de ikke er for dyre og har negativ rente, da vi efterhånden har en del på vores firmakonto.

Vi har ringet en del rundt, men det lader ikke til at nogen er interesseret i at have kunder med mange penge stående på kontoen, ved mindre de er med på at bøde grundigt for dette med negativ rente.

Hvis flere banker ikke er interesseret er det enten fordi I sælger jer selv dårligt eller der ikke er noget indtjeningspotentiale.

 

Hvis sagen er I "bare" vil have pengene stående på kontoen og ikke andet, så tror jeg det er indtjeningspotentialet bankerne ikke kan se.

Har I planer med pengene? så burde I være interessante for mange banker; de fleste banker elsker jo eksempelvis at hjælpe med formueforvaltning, eller det kunne være jeres virksomhed på sigt skulle vækste og dermed fik brug for låneprodukter i banken.

 

Stil jer selv spørgsmålet; hvad har I som bankerne gerne vil have?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Hvis sagen er I "bare" vil have pengene stående på kontoen og ikke andet, så tror jeg det er indtjeningspotentialet bankerne ikke kan se.
Jeg kan ikke lige overskue det men i et I/S må ejerne vel hæve pengene og have på en konto der ikke er CVR tilknyttet (med mindre der er noget VSO inde over måske)
I så fald mener jeg Santander højrente tillader op til ½ eller 1 mio - i flere varianter, helt uden binding og med 0,9% for 3 mdr og 0,8% for 1 md - lige som Norwegian bank tilbyder positiv rente op til et eller andet beløb ½ mio?

Jeg mener ikke det må være CVR konto i de to banker

Hvis ikke jeg sover i timen, og man slet ikke i I/S må have disse penge på private konti til opbevaring - så må fordeling på denne type banker, som har langt besværligere funding være en mulighed.
Alternativt - hvis handel foregår med andre lande i deres valuta, have penge på valutakonto der neutraliseres ved handlen - ex giver USD konto + rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Ø.:

Tak for svaret Fleming,

Ja det kan hurtigt blive en dyr affære, at have negativ rente på sin firmakonto.

Jeg vil da lige undersøge Sparekassen Kronjylland. Kender du til deres rente og generelle priser?

Dbh Simon

Nej, desværre kender jeg ikke noget til det, da jeg ikke har taget springet og indledt dialog med banken. Men jeg kender deres erhvervschef her i Køge og de er altså nogle friske gutter med styr på tingene.
Hvis du gerne vil sættes i kontakt med erhvervschefen her i Køge, så skriv mig en PB og du skal få hans info.
Med venlig hilsen
Flemming

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)