Hej, jeg handlede For 1 md. Siden en ny cykel og brugte mit LO-Plus mastercard, som giver 12% i rabat ( det er det fulde beløb der bliver betalt, men rabatten bliver fratrukket af mastercard således at cykelforretningen får 12% mindre jeg fik cyklen leveret efter et par dage, sammen med en kvittering på at cyklen var betalt ( jeg handlede online) nu ringer cykelforretningen til mig og siger at de ingen penge har fået fordi jeg har annulleret betalingen, eller den er fejlet, og beder mig betale pengene via mobilpay jeg har snakket med mastercard og de siger at de ikke kan annullere en betaling, og at den ikke er fejlet, men har stået reserveret i 5 dage, så det er cykelforretningen der har valgt ikke at hæve pengene. Det Virker faktisk som om at cykelforretningen bevist ikke har hævet pengene, for at kunne sende mig en regning efterfølgende som jeg så skal betale via mobilpay, bankoverførsel eller lignede netop for at slippe for at give de 12 % i rabat Men jeg har jo en fysisk faktura der fulgte med cyklen hvor der står at pengene er modtaget med online betaling. vi er enige om at cykelforretningen ingen penge har fået, og det skal han selvfølgelig have, men han er meget agretiv pt. Og sender mig SMS om at hvis pengene ikke bliver betalt så vil de lave en politianmeldelse på mig, og så er det jo at jeg bliver noget sur Hvad er cykelforretningens rettigheder ? hvad er mine rettigheder ? hvad ville i gøre ? mvh hamselv1 |
Jeg gætter på at du betalte det fulde beløb på webshoppen (beløb trækkes på dit LO Mastercard kreditkort) og at LO-plus modtager en salgsprovision fra webshoppen som de helt eller delvist overfører til dit LO-plus mastercard som en indtægt hvorved du får 12% rabat.
Du skal selvfølgelig betale for cyklen når du faktureres af Mastercard for købet, men eftersom rabat setup'et er skabt af LO-plus i samarbejde med cykelbutikken, så bør det være dem som kommer på banen med en løsning på problemet.
Det er muligt at cykelbutikken er i sin ret til at hæve købet, men mon ikke at de hellere vil have problemet løst end at få en brugt cykel i retur?
Ps. En forenklet løsning, kan naturligvis være, at du foretager en bankoverførsel af beløbet (-12% rabat), hvis det er en for webbshoppen acceptabel løsning.