Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyfragt fra Kina - Risiko for fragtfælden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har fået produceret nogle varer i Kina, som jeg gerne vil have sendt her til Danmark. Jeg har læst om fragtfælden, men er lidt i tvivl om denne risiko også gælder ved flyfragt, så vil gerne lige have hjælp til at undgå at ende i fragtfælden.

Situationen er den, at min leverandør har givet et tilbud ift. Incoterm EXW, hvor jeg kan få sendt varerne via. DHL til Danmark på 4-6 dage for ca. 600 USD. Vil jeg her kunne ende i fragtfælden?
...hvis ja, kan dette undgås ved at aftale nogle specifikke ting med leverandøren, eller kræver det at jeg selv for arrangeret fragt uden om leverandøren?

Mange tak,

Mvh
Morten
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bruger du DHL så er der ikke noget problem fordi priser er baseret på levering til din dør.  600 USD lyder af meget, hvor stor en godsmængde, volumen og kg er der tale om?

Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay tak, så er det kun i tilfælde med lokale Kinesiske shipping agents at der er risiko for fragtfælden?

Der er tale om 9 kasser a ca. 60x40x40 og 10kg stykket.
Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

loft17:
Der er tale om 9 kasser a ca. 60x40x40 og 10kg stykket.

Det lyder rimelig.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

loft17:

Der er tale om 9 kasser a ca. 60x40x40 og 10kg stykket.

Der vil være tale om en fragtpligtig vægt på 192 kg 600USD/ 192 = 3,13 USD pr. kg = 20 DKK/ kg  en ok pris når det er inkl. indfortoldning og leveret dør DK. Men generelt vil det være væsentlig billigere med søfragt, dog vil der kræves min. en kbm. gods i øvrigt er der en transittid på 25-40 dage.  

Kinesere er notorisk kendte for  "kickback"  (fragtfælden)  indenfor søfragt, jeg har aldrig hørt om at det bruges ved luftfragt, men dermed ikke sagt at det ikke vil kunne forekomme. ved kurerfirmer f.eks DHL, UPS, TNT, FedEx vil det ikke kunne forekomme da alt er inkluderet i prisen.  

Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, tusinde tak for svarene - meget brugbare!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)