Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto ,

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige blevet ringet op af min bankmand , han fortæller mig , at jeg nu skal ha en erhvervs konto , og ikke bare må bruge en privat konto , til mit firma , det skal lige siges at det er et enkeltmands firma , og jeg har to forskellige kontoer , en til firma og en til privat , så det er adskilt , men i forbindelse med alt det der med hvidvaskning , siger han at jeg skal ha en konto , der er tilknyttet cvr nummer , og det skal så koste mig 5.000 kr. at oprette sådan en konto .

er der nogen der ved og det er lovgivningen , der stiller det krav , eller bare banken der ser sit snit til ekstra indtægt , kan ikke finde noget om det nogen steder, og min revisor siger , at han aldrig har hørt om det , da jeg som enkeltmands firma , gerne må blande pengene , bare der er dokumentation for det 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Se denne

https://fanke.dk/afgoerelser/afgoerelse/?VerdictId=984a28c8-223c-49d7-8b2e-e4294f90e943

"Ankenævnets bemærkninger

Det forhold, at et pengeinstitut ifølge bekendtgørelse nr. 928 af 28. juni 2013 om god skik for finansielle virksomheder § 20 som udgangspunkt har pligt til at oprette en almindelig indlånskonto medfører ikke, at pengeinstituttet har pligt til at oprette en erhvervskonto, eller at det skal accepteres, at en privat konto også anvendes til erhvervsmæssige formål.

Ankenævnet finder derfor ikke grundlag for at pålægge Danske Bank at oprette en erhvervskonto til klageren eller at acceptere, at klageren benytter den private konto til erhvervsmæssig brug.

Såfremt klageren uanset Danske Banks meddelelse om, at fortsat erhvervsmæssig brug af den private konto ikke vil blive accepteret, fortsætter hermed, vil Ankenævnet anse en opsigelse af kundeforholdet for berettiget."

Fra Kolding
Tilmeldt 16. May 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville søge råd hos en professionel på området. eventuelt en bogholder, der kender de juridiske krav. Der kender jeg Lasse fra https://hrregnskabsfoererandersen.dk/ , og er sikker på han ved noget om det. 

Måske han ved noget din revisor ikke ved :)

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken bank benytter du?
Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyske Bank ,,indtil videre

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg snakkede også med dem igår og da jeg ikke er privatkunde hos dem i forvejen skulle jeg også betale 5000,- i oprettelse.
Han sagde dog at hvis jeg var privatkunde hos dem ville jeg kunne få det en del billigere.
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til nordea eller danske bank. De er meget billigere

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål gik nu mere på , om de kan forlange at jeg skal oprette en erhvervs konto , da jeg ikke mener der er noget i loven der siger at man skal ha en erhvervs konto , som enkelt mands firma , må du gerne blande dine private og dine firma penge , bare de er registreret ..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Læs mit link ovenfor. Der er det juridiske grundlag for at banken kan kræve erhvervskonto.

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det du henviser til der , er jo noget helt andet , 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)