Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan med moms og bogføring?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Lige et lille spørgsmål angående bogføring af moms. Jeg driver selvstændig virksomhed og er begyndt sælge digitale produkter gennem FastSpring, en Amerikansk virksomhed, som tager sig af alle betalinger.

På deres side om VAT/sales tax står der at:
"FastSpring is a reseller. A side effect of this is that FastSpring becomes the merchant and seller of record for the sale of your products. We collect all applicable taxes from the customers, and we report and pay those tax to the appropriate taxation authorities. You do not need details of this reporting. The only thing that you need to do is record the payments we make to you as wholesale sales."

https://docs.fastspring.com/getting-started-with-fastspring/currencies-conversions-and-taxes/about-vat-and-sales-tax

Så det vil altså sige jeg ikke skal betale moms, men kun skat af det beløb som de overfører til mig, så vidt jeg kan forstå. Men nu blev jeg lidt i tvivl om hvordan jeg bogfører dette korrekt. Kan det passe at jeg i Dinero går ind og opretter FastSpring som en virksomhed (og selvfølgelig inkluderer det VAT nummer de har opgivet på siden), og ellers bare fakturere det modtagne beløb fra dem under kategorien der hedder "Momsfrit salg til udlandet (rubrik C)"? Og så på momsopgørelsen går ind under rubrik C og angiver det totale beløb jeg har modtaget fra FastSpring?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sådan ville jeg læse det de skriver - Hvis du fakturerer dem og ikke har med salget videre at gøre, så er det helt korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)