Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mine rettigheder som netbutik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har jeg af rettigheder som netbutik

Tænker på returret, 
Er jeg forpligtede til at tilbagebetale fragtprisen kunden har betalt for at få vareren leveret.

Er jeg forpligtede til at give returret ved varer som er specieilt bestilt hjem til kunden og  nedsatte varer.

Hvis jeg har kunder der køber varerne ved afhentning i netbutikken og kan se varerne først, kan jeg så sælge varerne som i en fysisk butik, hvor jeg vælger hvilke returregler jeg vil have


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gitte Nielsen22:
Tænker på returret, 

1
Er jeg forpligtede til at tilbagebetale fragtprisen kunden har betalt for at få vareren leveret.
2
Er jeg forpligtede til at give returret ved varer som er specieilt bestilt hjem til kunden og  nedsatte varer.
3
Hvis jeg har kunder der køber varerne ved afhentning i netbutikken og kan se varerne først, kan jeg så sælge varerne som i en fysisk butik, hvor jeg vælger hvilke returregler jeg vil have

1 Nej - men du skal betale fragt for evt genfremsendelse af anden vare. Du bør skrive i betingelserne at kunden selv betaler returfragt

2 Ja - med mindre varen er helt special fremstillet = i en farve eller form som ikke findes på markedet - At du ikke har lager og bestiller til kunden når kunden giver dig ordre ændrer ikke ved returret - og heller ikke nedsat pris (så kørte alle med nedsatte priser)

3 Hvis varen er bestilt via nettet/fjernsalg har afhentningssted ikke noget med returret at gøre, så at kunden henter varen fysisk er stadigt fjernsalg med fuld returret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

John, har fuldstændig ret, i det han skriver her.

Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager det var heller ikke john jeg mente det var Rune PP rodede lige rundt i navnene.

Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bekymre mig lidt med  den at man også skal betale fragtprisen tilbage, så ryger fortjensten ret hurtig på varen, når fortjensten er lille

Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John
skal det forstås sådan her: hvis kunden vælger at bruge sin returret fordi kunden fortryder sit køb, og sender varen tilbage og vil have pengene tilbage, skal jeg som netbutik betale varens pris tilbage men skal fragtprisen også betales tilbage

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden betaler i Din butik, så er det ikke via den webshop.

Ja, hvis kunden fortryder sit køb, som er købt på din webshop. Skal kunden have det fulde beløb retur. Dvs. Også fragten hvis kunden har betalt dette.. Kunden skal så selv betale for at få varen sendt retur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Nielsen22:

Tak for svar John
skal det forstås sådan her: hvis kunden vælger at bruge sin returret fordi kunden fortryder sit køb, og sender varen tilbage og vil have pengene tilbage, skal jeg som netbutik betale varens pris tilbage men skal fragtprisen også betales tilbage

Du skal betale fragtpris fra dig til kunden retur desværre men ikke kundens fragtpris for at returnere varen. Det bør du så også skrive i dine betingelser - at ved evt retur skal kunden returnere via xx og selv betalte returfragten

God service kan være at sende retur seddel med men der er ikke krav om at du skal refundere andet end varen og fragten fra dig til kunden

Bestilles via nettet og afhentes i butik - din eller andre - er 14 dgs returret gældende. Kun ved alm butikskøb hvor varer kan beses og prøves i butikken gælder det ikke.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)