Tænker på returret, Er jeg forpligtede til at tilbagebetale fragtprisen kunden har betalt for at få vareren leveret.
Er jeg forpligtede til at give returret ved varer som er specieilt bestilt hjem til kunden og nedsatte varer.
Hvis jeg har kunder der køber varerne ved afhentning i netbutikken og kan se varerne først, kan jeg så sælge varerne som i en fysisk butik, hvor jeg vælger hvilke returregler jeg vil have
1 Er jeg forpligtede til at tilbagebetale fragtprisen kunden har betalt for at få vareren leveret. 2 Er jeg forpligtede til at give returret ved varer som er specieilt bestilt hjem til kunden og nedsatte varer. 3 Hvis jeg har kunder der køber varerne ved afhentning i netbutikken og kan se varerne først, kan jeg så sælge varerne som i en fysisk butik, hvor jeg vælger hvilke returregler jeg vil have
1 Nej - men du skal betale fragt for evt genfremsendelse af anden vare. Du bør skrive i betingelserne at kunden selv betaler returfragt
2 Ja - med mindre varen er helt special fremstillet = i en farve eller form som ikke findes på markedet - At du ikke har lager og bestiller til kunden når kunden giver dig ordre ændrer ikke ved returret - og heller ikke nedsat pris (så kørte alle med nedsatte priser)
3 Hvis varen er bestilt via nettet/fjernsalg har afhentningssted ikke noget med returret at gøre, så at kunden henter varen fysisk er stadigt fjernsalg med fuld returret
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svar John skal det forstås sådan her: hvis kunden vælger at bruge sin returret fordi kunden fortryder sit køb, og sender varen tilbage og vil have pengene tilbage, skal jeg som netbutik betale varens pris tilbage men skal fragtprisen også betales tilbage
Hvis kunden betaler i Din butik, så er det ikke via den webshop.
Ja, hvis kunden fortryder sit køb, som er købt på din webshop. Skal kunden have det fulde beløb retur. Dvs. Også fragten hvis kunden har betalt dette.. Kunden skal så selv betale for at få varen sendt retur.
Tak for svar John skal det forstås sådan her: hvis kunden vælger at bruge sin returret fordi kunden fortryder sit køb, og sender varen tilbage og vil have pengene tilbage, skal jeg som netbutik betale varens pris tilbage men skal fragtprisen også betales tilbage
Du skal betale fragtpris fra dig til kunden retur desværre men ikke kundens fragtpris for at returnere varen. Det bør du så også skrive i dine betingelser - at ved evt retur skal kunden returnere via xx og selv betalte returfragten
God service kan være at sende retur seddel med men der er ikke krav om at du skal refundere andet end varen og fragten fra dig til kunden
Bestilles via nettet og afhentes i butik - din eller andre - er 14 dgs returret gældende. Kun ved alm butikskøb hvor varer kan beses og prøves i butikken gælder det ikke.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER