Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken strategi skal vi vælge? Har du en holdning eller et godt råd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

 

Jeg søger lidt råd, vejledning og tips, da jeg befinder mig i en uvant situation, hvor jeg ikke lige helt kan få defineret den rigtige strategi - eller i hvert fald er i tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på.

En lang historie kort, så er jeg sammen med 2 partnere ved at lancere et online koncept målrettet bilforhandlere og autoværksteder. Uden at komme helt i detaljer med projektet, så kan det tænkes som autobutler, autodoc, autocom mv. Delvis private som har en interaktion med disse erhvervskunder gennem vores site.

Alt er efterhånden ved at falde på plads, lige på nær vores strategi for hvordan vi "sælger" vores koncept til disse bilforhandlere / autoværksteder. Det skal lige siges, at vores produkt ikke koster dem en øre med mindre de benytter hjemmesiden, så kommer der et salær for hver gang de bruger det. Et slags no cure no pay princip.

Vi har ca. 2000 potentielle kunder fordelt i hele DK, og da vi desværre ikke har uanede mængder penge til at ansætte sælgere ej heller selv har uanede mænger tid, ja så har vi presset på dette parameter!

Så spørgsmålet er hvordan vi får disse kunder med ombord på den bedst mulige måde? Er nogen som ligger inde med erfaringer fra lignende situationer? Der er jo tusindvis af sites/koncepter, hvor folk har skulle ud til erhvervskunder i lignende sammenhæng.

Vores umiddelbare plan so far er:

- Opstart af koncept kun i Jylland og Fyn til at starte med -> Det indskrænker kunderne til ca. 1.300.

- Ca. 2 måneder før vi starter, så sender vi en mail ud til ALLE forhandlere i Jylland og Fyn, med tilbuddet om at komme med ombord og andre gængse informationer. Dem som takker ja via mail, vil få total rabat på 50% over det næste halve år ish. Early bird koncept.

- Ca. 1,5 måned før vi starter kører vi rundt til de forhandlere, som vi mener er vigtigst for hjemmesiden. Da vi alle er fuldt beskæftiget i hverdagene, så bliver det udelukkende i weekenden. Vi estimerer, at vi ca. kan komme forbi 300 forhandlere. Planen er så, at vi må ringe ud til de resterende kunder, når vi har et par huller hist og her.

Hvad tænker i umiddelbart om ovenstående? Alle beretninger, råd, hints, historier fra andre mv. vil vi sætte enormt stor pris på!

På forhånd tak.

Mvh

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilknyt mig som partner, da jeg kan arbejde fuldtids
og skaber resultater ud fra mit arbejde.

Jeg er serie iværksætter og venture capitalist.

Mit største projekt var i USA, hvor vi skabte
en omsætning på 200 M US Dollars med en startstart kapital på 30 K Dollars. Resten skabte vi selv.

Jeg mødte Autobutler, da de skulle starte,
men de 4 mand havde ikke brug for een som mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare kort. I må ikke sende E mail til alle disse forhandlere uden at have haft en konkret kontakt på anden vis og som de så har svaret - så I kan bevise, at I måtte sende e-mail

I må ringe - og det ville jeg gøre men I vil møde mange telefoner der hurtigt afsluttes. Mere succes kan det nok give, når I så 1,5 md inden I går i gang kommer personligt forbi. 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg ville tage en uges ferie. Og så ellers bare køre rundt og sælge.

I weekender hvor i har tænkt jer at komme, er vel der de har mest travlt, hvis man kommer forbi en hverdags formiddag tænker jeg der er mere roligt i butikken. Heller ikke sikkert beslutningstager er der en weekend. Og værksteder har vel helt lukket i weekenden.

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for det gode input! Det var jeg ikke klar over gjorde sig gældende for erhverv, men derimod for private. Når øv.. Det var ellers tænkt til at skaffe en del ind. 

I forhold til at tage ferie, så er det helt klart noget vi har overvejet, og du har nok ret i, at det bliver vi nødsaget til at gøre, da det hurtigt kan blive travlt i weekenden.

Tak for rådene :) 

Mvh 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

I burde deltage i et foredrag med Just-Eat stifter Jesper Buch. Situationen for jer er præcis den samme, som den var for ham i starten.

Hvis dette nogensinde skal lykkedes, så skal der en aktiv og vedholdende salgsindsats til. En af jer bur skippe sit job, sætte sig ind i bilen og ikke komme hjem igen, før der var mindst 100 forhandlere på listen.

Start ups er hårdt - og pissesvært. Hvis I tror at I kommer ud til ca 2.000 kunder i den branche, uden at aktivt opsøge og sælge hver ENESTE dag, så bare behold jeres dag-jobs og luk konceptet ned nu. I kommer ikke ud hvor I gerne vil have det, hvis I ingen chancer tager og aktivt opsøger kunderne. Ingen sælger, som I ansætter, vil brænde så meget for det som jer og ingen sælger kan matche jeres viden om produktet i starten. I skal også lytte til kunderne og ændre konceptet undervejs, så det passer til deres dagligdag og ikke til jeres egne forventninger.

I har sikkert fat i noget godt - I mangler bare at lægge hånden på kogepladen og risikere noget.

Hvis jeg lyder sur, så er jeg det ikke - jeg er realist og altid selv proaktiv. Du kan ikke sidde og vente på noget sker. Kun når du gør noget selv, så sker der noget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)