Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bremser uddannelse i virkeligheden iværksættere?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. May 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
~Martin!

selvfølgelig kommer jeg til at lave fejl! ...men jeg tror bare ikke at jeg kommer til at lave så mange - og jeg tror ikke det kommer til at koste så dyrt, fordi jeg har sat mig grundigt ind i den teoretiske viden... det handler nok igen om, hvorvidt man hører til de praktisk eller bogligt begavede - om man lærer bedst ved at "mærke det på egen krop" eller om det er nok at forestille sig konsekvenserne ved at lave nogle fiktive opgaver eller bare høre på andre menneskers erfaringer... det kan man selvfølegelig ikke blive succesful af, men jeg tror (og jeg mener virkelig tror - for personligt har jeg jo ingen "rigtige" erfaringer med egen virksomhed) at det kan minimere ens chancer for at lave de største bommerter...

I bund og grund tror jeg vi er rimelig enige, - befinder os måske bare i hver sin ende af spekteret mht til måden at gøre ting på - og jeg er sikker på, at du også er enig i, at lige meget hvordan og med hvilke forudsætninger man starter en forretning, er det vigtigste, at man tror på sig selv og sin drøm, tager nogle chancer - og så ikke mindst at man har et godt netværk af mennesker som kan hjælpe, støtte og inspirere en...

 

Dato: 5/28/2005 8:31:48 PM Forfatter: Martin Thorborg

Du skal have alt held og lykke med det, det mener jeg virkelig! Dbh Martin


 

Takker mange gange :-)
Tilmeldt 26. May 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis!


der er brug for alle "typer" som hver især kan bidrage med noget forskelligt, det være sig ideer, energi, faglig viden, overblik, forretningssans osv. osv. osv. - og jeg kan forestille mig, at det vel også netop er den forskellighed, som gør det spændende at drive en forretning, idet man får mulighed for at arbejde sammen med en masse spændende mennesker på kryds og tværs - og at man på den måde også kan lære af hinanden i processen... så der det jo egentlig ikke så væsentligt hvilken uddannelse man har, når bare man har opnået de kompetencer som man har brug for, for at arbejde med det man har lyst til... Men for at binde det tilbage til uddannelsen, så må det i fremtiden være skolens opgave stadig at motivere dem der "holder ud" til en lang uddannelse (eks. programmører og revisorer som du nævner...) - og stadig gøre skolegangen spændende og så erhvervs/virkelighedsrelateret som muligt... - og så kan folk som dig jo bare springe ud i den virkelige virkelighed og gøre jer erfaringerne der...

 

/Peace Out
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende tråd.

Jeg synes godt man kan kombinere det at tage en uddannelse og senere blive selvstændig.


Jeg er uddannet markedsføringsøkonom, hvor jeg havde entrepreneurship som valgfag. Her skulle vi finde på en god idé, som vi skulle arbejde med i form af en forretningsplan. Dette var det mest realistiske fag jeg har haft – meget spændende, plus vi slap for statistik


Vores underviser – som selv er selvstændig - gjorde også det, at han inddrog forskellige rådgivere i projektet.


Vi var bl.a. på besøg i en bank, hos en revisor og et erhvervscenter omhandlende forretningsplaner og vores idéer.


Her fik vi modspil til vores idéer, og indblik i hvad der vægtes højt ved en forretningsplan/idé. Bankrådgiverne sagde f.eks. at, når de vurderede en idé, var forretningsplanen – og især budgetterne - vigtig, men de lagde mindst ligeså meget vægt på personerne bag idéen.


Forretningsplanen var omdrejningspunktet for faget, men måske åbner vi biksen en skønne dag... 


Hele processen har givet mig blod på tanden til at blive iværksætter, når jeg mener tiden er moden. Desuden har det givet mig interesse for iværksætteri og at få og pleje, de idéer jeg får.


Endvidere har jeg brugt processen, da min far åbnede sin egen virksomhed. Her hjalp jeg ham med forretningsplanen til banken, som han også brugte som slags styringsredskab i starten.


Når dette er sagt kan jeg godt følge argumentet om, at man måske mister lidt risikovillighed, da man nok har en tendens til at genoverveje inden man tager springet.

Tilmeldt 26. May 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
takker for dit indlæg kristoffer
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)