Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV/Enkeltmandsvirksomhed til både udlejning og konsulentydelser

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper_nl:

[

Så umiddelbart ingen grund til at oprette et IVS og dermed påføre sig selv ekstra omkostninger.



Fantastisk.

Og skal konsulentydelserne faktureres med moms?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Sætter Lassen:
Jesper_nl:

[

Så umiddelbart ingen grund til at oprette et IVS og dermed påføre sig selv ekstra omkostninger.



Fantastisk.

Og skal konsulentydelserne faktureres med moms?

Så længe du ikke er momsregistreret skal du ikke skrive moms på dine fakturaer.

 

NB; husk at du skal momsregistreres inden din omsætning i konsulentvirksomheden rammer 50.000 kr årligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det mente jeg faktisk seriøst Jesper.

Fra Juridsk Vejledning C.C.5.2.2.1....

"...Hvis den selvstændige driver flere virksomheder og ønsker at anvende virksomhedsordningen, skal alle virksomhederne indgå i virksomhedsordningen, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne for at kunne indgå i ordningen....."

Det er så også en praksis som er kommet til udtryk i flere afgørelser gennem årene...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

tror der måske tales forbi hinanden

Udlejning er godkendt som VSO åbenbart uanset erhvervsmæssig aktivitet - Her mente jeg at have læst at PMV ikke ville blive godkendt men bøjer mig for eksperter der sig det er helt ligemeget om det holder sig under 50 t når det er udlejning så er VSO fint nok

Konsulent del skal momsregistreres hvis den momspligtige aktivitet  samlet for personen overstiger 50 t samlet - og ikke ellers - for så kan det gøres som CPR men både for CPR og PMV skal firmaet der betaler, så indberette det som honorar til skat

Indgår konsulent del i CVR skal den indgå i VSO når udlejning gør (her tror jeg bare I taler forbi hinanden for det er der enighed om)

Momsregistreres kan der alene være momsfradrag for den del af udgiften der knytter sig til den momspligtige aktivitet og delte udgifter skal så deles i % forhold

TROR jeg vist må være korrekt. OM VSO betaler sig i forhold til arbejdet vil afhænge af om der er topskat-  ellers er det vel i virkeligheden en anden diskussion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)