Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man låne til en virksomhed der lige er startet op?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen!
Jeg har et meget stort spørgsmål. Jeg skal stifte virksomhed her fra nu af, og har brug for lidt ekstra penge til virksomheden drift (køb af varer osv.)
Mit spørgsmål til jer er: kan man oprette lån i virksomhedens CVR-nummer, selvom den lige er opstartet? Eller skal man bevise et eller andet først?

- Simon
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy-fitnessinvest:
kan man oprette lån i virksomhedens CVR-nummer, selvom den lige er opstartet

Naturligvis kan du det - men det afhænger jo ene og alene af om du kan finde nogen der vil låne dig penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Easy-fitnessinvest:
Mit spørgsmål til jer er: kan man oprette lån i virksomhedens CVR-nummer, selvom den lige er opstartet? Eller skal man bevise et eller andet først?
Det hurtige svar er nej. Du får ikke banker til at yde lån til virksomheder der er helt nystartede med mindre

1 CVR nummeret har en stor egenkapital og kan derfor stille egen sikkerhed - eller

2 Ejerne af et selskab underskriver selvskyldnerkaution og har sikkerhed personligt til at kunne give mening for sikkerheden

3 For personlig virksomhed: Ejeren har selv stor nok sikkerhed til at bakke op om sit lån, og lånet ligger jo så også på personen i virkeligheden hæftelsesmæssigt

4 Der kan gives en 100% dækkende virksomhedspant for lånet i de aktiver der evt skal købes ind - = man har selv betalt en væsentlig del, så lånet kan indeholdes i scrap/salgs værdien af aktiverne i løbeperioden

ellers - forvent meget klart nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)