Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb/Salg i holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Keeperz ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Spørgsmål:

Hvis man igennem sit holdingselskab (ikke momsregistreret) ønsker at køb fx en investeringsdiamant.

Kan man det & hvordan fungerer dette i forhold til købs- og salgsmoms? Prisen er over 50.000.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lang fra mit speciale (desværre) men generelt er der jo ikke momsfradrag hvis man ikke driver momspligtig handel og dermed vel lidt af svaret. Husker et eller andet sted i træt hoved, at have læst råd (var det fra PWC?) om at købe diamanten og leverandøren og få den sendt til et depot i udlandet, ex Schweiz eller HongKong . ikke for at snyde i skat, men fordi den så kunne leveres momsfrit og siden igen sælges momsfrit - men naturligvis skal den jo korrekt registreres i selskabet
OM der er lagerbeskatning af ikke realiserede gevinster/tab kan jeg så slet ikke overskue - det nu nok kun værdipapirer - men andre ved givet mere
Ville bare lige byde ind med den der - måske galt huskede - om at opbevare i depot i ex CH eller HK - den må skulle sendes direkte fra sælger til landet og ikke hjem til dig først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)