Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS eller enkeltmands

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at opstarte et mindre firma, som jeg på sigt skal leve af fra midt 2019, planen er en omsætning på 150.000-200.000 kr. i 2019.

Egentlig ville jeg gerne have lavet som et ApS, men det har jeg ikke lige 50.000 til pt. MEN med den omsætning jeg forventer, tænker jeg at jeg hurtigt kan skrabe 50.000 sammen.

Nu er mit spørgsmål, jeg har allerede et enkeltmansfirma, hvor jeg laver freelance montør arbejde, kan jeg med fordel bruge det cvr nummer til den her forretning, indtil jeg har skrabet 50.000 kr. sammen i mit enkeltmands og så "omdanne" det til et ApS - jeg er med på man ikke kan konvertere direkte over.

Eller vil det være smartest for mig at oprette en IVS nu og så omdanne det senere?

Er der fordele og ulemper ved det hele, eller hvad tænker I?

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville enten lave et IVS eller låne 50.000 et eller andet sted og lave APS med det samme. du sparer en del arbejde ved at lave firmaet fra start i forhold til overførsel af aktiver, aftaler med bank mv. 

Hvis ide'en er god nok kan du måske låne de 50.000 af noget familie. Det er ikke mange penge i dag som du sikkert nemt kan komme til at betale tilbage hurtigt.

Bemærk at regnskabsregler er noget anderledes end dit enkeltmandsfirma og at du skal have 100% opdelt økonomi/regnskab fra din private økonomi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det afhænger af den risiko du kan have i dit nye. Er den til at begrænse ville jeg køre i det og så senere lave skattefri virksomhedsomdannelse men du bør sidde med en god rådgiver for der er mange ting i det

Du har CVR du laver montørarbejde i. Hvis det af skat ses som lønmodtager arbejde for forskellige arbejdsgivere, selv om du fakturerer, og det er risiko, så vil det være meget skattedyrt at lægge ind i IVS eller ApS

Hvor meget haster det. Fra feb er der formodning om ny lov der stoppe stiftelse af IVS - sætter krav om fast afsætning til bunden kapital med 40 t inden 2020 udgang og nedsætter ApS kapitalen til 40 t. IVS har haft vanskeligt ved at få en bank med, og med ny viden der gør, at man ved disse SKAL opspare de penge der så ikke kan bruges til løn - vil banker nok være endnu mere skeptiske og formen få endnu et hak i ryet generelt

Se lidt forskelle i skemaform her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)