Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en ide med enormt potentiale men mangler sparring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er, jeg er 16 år og går i 1 g. Jeg har i det sidste år udviklet på en innovativ it platform i form af en markedsplads, som har fået en masse positiv respons af potentielle brugere. Men jeg er løbet lidt ind i en blindgyde. I og med jeg er under 18 blir det hurtigt 100 gange sværere at starte et firma  op. Jeg kan ikke gå ud og låne penge og det bliver besværligt at oprette en virksomhed. Ud over det dukker der en masse fordomme om teenagere og det gør det især svært at finde investorer og partnere.

 

Jeg brænder så meget for den her ide, så der kan ikke gå en dag uden jeg har tænkt på hvordan man lige kunne finpudse konceptet. Men uden erfaring eller kapital ser vejen lang ud. Jeg gir ikke op men det motivere mig tværtimod. Er der nogle kloge iværksættere som kan komme med nogle guldkorn til hvordan man kan eksekvere når man står som mindreårig, som kan hjælpe mig over det her lille bump.

Alternativet er selvfølgelig at vente 2 år til jeg bliver myndig.

 

Jeg kan kontaktes på:

Hc@fbpe.dk

 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bliver meget sværere at oprette virksomhed når du er under 18 ja, men ikke umuligt. Man kan sige du har måske muligheden for at dine forældre opretter det og du styrer det. Men det afhænger jo så af om de vil risikere deres økonomi på dit eventyr, da de hæfter i sidste ende.

Alternativt kan du bruge tiden på at søge hos statsforvaltningen om at få lov til at oprette virksomhed som mindreårig. Så må virksomheden godt låne penge i banken, men de vil nok godt have dine forældre kautionere for lånet. Hvis du alligevel venter, kan du ligeså godt bruge tiden på at ansøge statsforvaltningen. Du skal dog have nogle rigtig gode argumenter for hvorfor det er nødvendigt for dig at starte den virksomhed og hvorfor du ikke bare kan finde et arbejde med samme indhold med mindre risiko.

Link til oplysninger:
https://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)