Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsfirma i norge

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har nu arbejdet i Norge i et år. Jeg har fået nogle gode kontakter indenfor byggebranchen og går med tankerne om at starte et udlejningsfirma.

Danskere til Norge på en A1 aftale.

Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge og hvad skal jeg være obs på når jeg skal sende danske håndværkere til Norge som udstationerede?

Håber der er nogen der ude som kan hjælpe 😊

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Er faktisk igang med at undersøge dette for en anden klient også. Personligt synes jeg det er lidt kompliceret, men kan godt være som jurist at jeg overkomplicere tingene lidt ;-)

Udover du skal finde ud af hvordan firma og ansatte skal beskattes, da de muligvis skal beskattes i Norge og resten i Danmark. Så skal du have oprettet firmaet i Norge så du har tilladelse til at være der, dette skulle vist bare være en formalitet. Derudover skal der vist være en særlig tilladelse til håndværkere fra udlandet der arbejder i Norge. Noget med at de skal registreres for at kunne arbejde med entrepriser i Norge.

Hvilken virksomhedsform er vel egentlig op til dig selv. Har du pengene til at oprette ApS så vil du have sikret din privatøkonomi hvis det skulle gå galt, bortset fra de aftaler du indgår for firmaet hvor du underskriver med personlig hæftelse. Men det afhænger jo reelt set også af hvor stor en risiko du har ved virksomheden.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)