Der er efterhånden ingen tvivl om, at virksomheder, der træffer datadrevne beslutninger, klarer sig bedre end konkurrenterne både målt på profit og konkurrenceevne; mange kender efterhånden også til fordelene ved Business Intelligence. I vores teknologiske tidsalder er det heller ikke nogen hemmelighed, at der gemmer sig en guldgrube, et stort potentiale, ved en dataanalyse med BI værktøjer af en virksomheds big data. En dataanalyse, der kan udnytte netop disse Big Data, der ellers forbliver uanalyserede. Og de fleste er godt klar over, hvordan man trækker informationerne ud fra det datavarehus, som de pågældende data befinder sig på. Kort sagt kender man teoretisk til hele processen og alle de fordele, som er ved BI, men der er et stort men: Mange ved ikke, hvordan de skal få dette system ordentlig integreret i ens virksomhed. Det fungerer ikke, som det burde, og man føler sig dobbelt snydt: Først fordi der er brugt penge på noget, som ikke virker, og for det andet fordi man er pinligt bevidst om det potentiale, som man spilder ved ikke at få analyseret sine big data. |
Hold da op en gang varm luft!