Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret billed

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Jeg er ikke inde i forholdene omkring injurier, men det vedrører strafferet...
ja - men stadigt-  hvis et forum - hesteforum, Amino eller andet forum - gøres opmærksom på - 

1 brud på copyright som forekommer på deres forum

2 Grove injurier eller brud på markedsføringslov med nedsættende tekst

med krav om at forum fjerner disse - så vil jeg mene at forum har ansvar ved IKKE at fjerne dem (uanset enig i to love) - mens de ikke har ansvaret blot i det øjeblik en bruger af et forum begår et sådan eventual brud.

Det er blot for at se hvor forskellen ligger i hvornår har forum ansvaret (når det har fået klar besked om brud og krav om at fjerene "bruddet" - og hvornår har - som udgangspunkt den person der laver et indlæg - ansvaret først og fremmest. Jeg er ret sikkert det er som beskrevet, at alm offentligt forum (eller privat som kan tilgåes offentligt) først har et egentligt ansvar, når det ikke fjerner et indlæg - hurtigt efter en klage fra ophavsretsindhaver (eller anden krænket )

Jeg lytter skam meget gerne til om der skulle være forskel her i ophavsret og andet - eller om du mener forum kan have ansvaret fra sekund 1 - for hvad div brugere skriver - uden der er klaget til forum fra den krænkede? 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Jeg er ikke inde i forholdene omkring injurier, men det vedrører strafferet...
ja - men stadigt-  hvis et forum - hesteforum, Amino eller andet forum - gøres opmærksom på - 

1 brud på copyright som forekommer på deres forum

2 Grove injurier eller brud på markedsføringslov med nedsættende tekst

med krav om at forum fjerner disse - så vil jeg mene at forum har ansvar ved IKKE at fjerne dem (uanset enig i to love) - mens de ikke har ansvaret blot i det øjeblik en bruger af et forum begår et sådan eventual brud.

Det er blot for at se hvor forskellen ligger i hvornår har forum ansvaret (når det har fået klar besked om brud og krav om at fjerene "bruddet" - og hvornår har - som udgangspunkt den person der laver et indlæg - ansvaret først og fremmest. Jeg er ret sikkert det er som beskrevet, at alm offentligt forum (eller privat som kan tilgåes offentligt) først har et egentligt ansvar, når det ikke fjerner et indlæg - hurtigt efter en klage fra ophavsretsindhaver (eller anden krænket )

Jeg lytter skam meget gerne til om der skulle være forskel her i ophavsret og andet - eller om du mener forum kan have ansvaret fra sekund 1 - for hvad div brugere skriver - uden der er klaget til forum fra den krænkede? 

vh John Hannover

Du har ret i det du skriver, jeg skrev det samme :)

Et forum har først ansvaret, hvis de ikke reagerer på en henvendelse fra en ophavsmand eller person/firma, som har været udsat for injurier. 

Det er derfor, at Amino ikke tillader, at man hænger personer eller firmaer ud, da der dermed er stor risiko for, at man pludselig ender med problemer. Jeg kunne f.eks forestille mig, at Trustpilot har mange sager med injurier eller overtrædelse af markedsføringsloven. Og det giver jo arbejde til advokater eller interne jurister, som er dyre i drift :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vi er helt enig så  - Jeg ville også som forum/blog indhaver selv fjerne alt jeg mente var brud på en eller anden lov - copyright eller injurier eller markedsførings lov mm - efter egen motor. Det synes jeg Amino er god til, hvor det er langt vanskeligere i en del facebook fora med måske 60.000 deltagere og hvor adm og moderator kun sporadisk kommer forbi. 

Hvis ikke trådstarter som blog var det vel - har fået henvendelse om at fjerne billedet og overset det - inden regningen , tror du så ikke han blot skal takke nej til at betale og så fjerne det billede, og hevise til den der lagde billedet (og at det var lukket kreds hvis det var det og det gør forskel) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Hvad blev udfaldet for jer?
Mvh Rasmus

 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi gav sagen til Not Alllowed, og det er lang tid siden vi har hørt yderligere, men det er ikke endeligt afsluttet.

Mvh

Allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En kort update.

Vi havde en prøvesag - en af mange, som jeg har med CopyrightAgent - som endelig skulle for Københavns Byret den 3. Juli. Kravet var lidt over 22.000 kr for 2 fotos.

I formiddags modtog vi pludselig et udkast til et forlig, som var langt over de 2.500 kr, som jeg mener, ville være et fair vederlag. Vi afviste det.

I eftermiddags kommer der en skrivelse fra Københavns Byret om, at Copyright Agent har valgt at trække sagen. Om de frafalder kravet, det ved vi pt ikke, men sagen ved retten, som er ret omfattende, og som skulle være en prøvesag for en større mængde sager, som jeg har, bliver altså ikke til noget.

Vi har gjort Retten opmærksom på, at vi vil tilkendes sagsomkostninger i sagen, nu Copyright Agent har trukket den i sidste øjeblik.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

En kort update.

Vi havde en prøvesag - en af mange, som jeg har med CopyrightAgent - som endelig skulle for Københavns Byret den 3. Juli. Kravet var lidt over 22.000 kr for 2 fotos.

I formiddags modtog vi pludselig et udkast til et forlig, som var langt over de 2.500 kr, som jeg mener, ville være et fair vederlag. Vi afviste det.

I eftermiddags kommer der en skrivelse fra Københavns Byret om, at Copyright Agent har valgt at trække sagen. Om de frafalder kravet, det ved vi pt ikke, men sagen ved retten, som er ret omfattende, og som skulle være en prøvesag for en større mængde sager, som jeg har, bliver altså ikke til noget.

Vi har gjort Retten opmærksom på, at vi vil tilkendes sagsomkostninger i sagen, nu Copyright Agent har trukket den i sidste øjeblik.

Retten har nu truffet afgørelse omkring sagsomkostningerne.

Copyright Agent skal betale 5.000 kr i sagsomkostninger til min klient, fordi de anses for at have tabt sagen, da den blev trukket få dage inden, at den skulle have været for retten.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fornuftigt - vi afventer sagen :)

Mvh. Allan

Tilmeldt 9. May 20
Indlæg ialt: 26
Fra  businessNEWS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det var da en ret vildt udvikling i sagen, synes jeg.

Så det ender måske med at CopyrigtAgent skal betale i stedet for at få betaling..?

/businessNEWS

Udgiv nyheder om business på businessNEWS.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

businessNEWS.dk:

Det var da en ret vildt udvikling i sagen, synes jeg.

Så det ender måske med at CopyrigtAgent skal betale i stedet for at få betaling..?

/businessNEWS

Ja når man afslutter en sag, som i dette tilfælde, og dermed bliver tabende part, bliver man pålagt sagsomkostninger, som skal betales til modparten.

Så min klient ender med at få penge fra sagen til at dække sine udgifter til repræsentation.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)