Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Triathlon Sponsorater

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg søger sponsorater til mit triathlon projekt. Jeg har netop lavet min første Ironman, hvor jeg kvalificeret mig til VM på Hawaii. Jeg har fået af vide, at jeg nu burde have gode muligheder hos forskellige sponsorer, men jeg har simpelthen ikke et godt nok indgående kendskab til sporten til at vide, hvem jeg skal skrive til.

Jeg har rimelig store ambitioner Mht. VM, og jeg er egentlig åben overfor hvad som helst ift. sponsorer.

Jeg har desuden pt. en journalist der skriver på en historie om mig, der skulle komme ud indenfor de næste 2uger, så der burde også være lidt PR at hente.

Nogen der kender nogle tri-/sportsbrands, som jeg burde tage fat i?

På forhånd mange tak!

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Fra  WeFit.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Det lyder da super spændende, stort tillykke med kvalifikationen!

Jeg har selv været semi-professionel cykelrytter i et par år så har lidt erfaringer ift. sponsorater. Cykling er ligesom Triathlon jo en dyr sport, så det kan være lidt svært at få det hele til at hænge sammen uden sponsorater. Derfor kan jeg dig de råd, som jeg selv har haft bedst erfaring med:

1. Spørg de lokaler klubber, eller sponsorer der støtter lokale Triathlon klubber. Disse sponsorer viser allerede interesse for sporten, og hvis du evt. er i en klub, som har nogle spændende sponsorer tilknyttet så ville jeg starte der. Der er lidt forskel på at sponsorere en klub og en individuel sportsmand, men nogle af de samme sponsorer kan måske være interesseret.

2. Brug dig netværk. Du kender måske nogle som har selvstændige virksomheder eller sidder i en større position i en virksomhed, der kunne lede efter sponsoraftaler. Dem i dit netværk vil måske gerne støtte dig med mindre eller større beløb fordi de kender dig personlig og synes du er en seriøs sportsmand.

3. Kontakt virksomheder der sælger til Triatleter og andre sportsfolk. Det kan være energiprodukter, sportstøj, massører, fysioterapeuter, trænere. Der er mange muligheder.

4. Lav en business plan ligesom en normal anden virksomhed. Du sælger et sponsorat og din sponsor vil formentligt gerne vide noget om hvad de får for deres penge. Hvor mange potentielle kunder kan de blive set af, kan du skaffe dem kunder på andre måder? Deltage i events, holde foredrag, annoncer på din hjemmeside, facebook side og lign.

Det var lige de 4 råd jeg selv brugte da jeg søgte sponsorater. Brug specielt din klub, eller andre indenfor branchen du kender til sparringspartnere. De har måske nogle gode råd til dig!

Mvh Anders

Tilmeldt 2. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tusind tusind tak! Virkelig nogle gode råd, som jeg vil gøre brug af!

Tak for det!

Oliver

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Fra  WeFit.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme! 

Du kan altid kontakte mig på kontakt@wefit.dk hvis du har spørgsmål til noget eller jeg evt. kan hjælpe dig med noget. 

God sponsorjagt!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)