Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev iht. GDPR

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står og skal lancere en ny landingpage til et nyligt oprettet firma. Jeg er helt grøn på området, så bær over med mig Smile

På min landingpage har jeg lavet en boks hvori de besøgende kan indtaste deres email og dermed tilmelde dem nyhedsbrevet, som jeg vil sende ud når der er spændende nyt.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skal forholde mig iht. GDPR? Kan det svare sig, til så relativt simpel en opgave, at tilmelde sig et tredjeparts site som f.eks. MailChimp til at klare opgaven? Smile

På forhånd tak.

A. Thomsen

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal være opmærksom på om det fremgår tydeligt nok af de oplysninger der gives til samtykke, hvad de reelt acceptere at modtage såsom hvilke varegrupper og hvilke henvendelser.

Du kan med god vilje læse forbrugerombudsmandens retningslinjer, da de har betydning for om det vurderes at være i strid med GDPR. Har du nogle spørgsmål som jeg måske kan hjælpe med at afklare er du velkommen til at kontakte mig. :-)

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/media/50495/20180525-gdpr.pdf

Tilmeldt 2. Nov 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej A Thomsen

I princippet kan det godt lade sige gøre, at du selv ligger inde med de persondata der indhentes i forbindelse med samtykke til nyhedsbrev, hvis sikkerheden er god nok, og du kan leve op til de krav der måtte være i forbindelse med tilbagekaldelse af samtykke m.m.

I praksis vil det dog være nemmest at benytte en service som f.eks. MailChimp - også selvom det kun drejer sig om få tilmeldinger. Husk KUN at anmod om de persondata, der er afgørende for dit nyhedsbrev, medmindre du har en "saglig grund" må du ikke behandle (herunder også opbevare) f.eks. telefonnumre.

Hvis du benytter dig af en tredjepartsservice, skal du huske, at du har oplysningspligt (oplyse at du videregiver persondata til tredjepart), og sikre dig at der en databehandleraftale. - Det har de fleste større udbydere klaret for dig.


Der er rigtig mange faldgrupper i forbindelse med både udsendelse og behandling af samtykker til nyhedsbrev - en tredjepartsservice kan fjerne rigtig mange af dem for dig.

Jeg håber det hjalp dig lidt på vej.


God lørdag.

Mvh.

Morten

Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey A. Thomsen!

Det er meget et spørgsmål om omfang. Hvis du kun skal sende et månedligt nyhedsbrev, og ikke har lyst til at rode med målgrupper, features osv. kunne du overveje TinyLetter, MailChimps "lillebror".

Det er gratis, men man kan kun have 5.000 modtagere. Heldigvis kan du også migrere din liste over til MailChimp, hvis det viser sig at være mere omfattende.

Jeg har selv rodet med det i det private, da jeg skulle arrangere en lidt større temafest for nogle venner, og det virkede rimelig overskueligt.


Hvis du vælger en af dem, har de i hvert fald styr på GDPR'en, når det kommer til tilmeldingsproceduren. Så skal du kun fokusere på at håndtere dine modtageres data ordentligt.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)