Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oplysning/forum side ligsom amino.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Har siddet med en idé længe, men er kørt fast.

Vil gerne oprette en hjemmeside ligesom Amino, blot med en anden målgruppe, lang fra Aminos.
Idé er sådan gennem tænkt, men er kørt fast allerede ved valg af virksomhedsform.

Lidt om idéen.
Det helle skal helst omkostnings frit, eller så godt som, alle der hjælper til skal være frivillige.
Jeg skal ikke tjene penge eller have løn.
Forstiller mig man, eneten kan være gratis, eller betalende medlem.
Betalingen for at blive medlem, skal være en i form for donation, forstået på andre medlemmer kan søge om penge gennem hjemmesiden.(tro lidt det giver sig selv når man høre mål gruppen)
Det skal være et forum, hvor folk kan søge informationer.
"Virksomheden skal ikke tjene penge, eller give overskud/underskud"

Sider lige nu og arbejder på en forretningsplan.
Nu er så problemet.
Valg af virksomhedsform.
Vælger jeg en enkeltmandsvirksomhed, hvilket nok er det biliste. der er problemet så. vil skat se det som en erhvervs eller hobbyvirksomhed.
Virksomheden drives jo ikke med henblik for at tjene penge, men virksomheden "tjener" jo penge i form af betalende medlemmer, og det er jo ikke sikkert at alle pengene er doneret ud inden året er omme, og så vil det være et overskud jeg skal betale skat af.
Jeg selv er lige pt. på sygedagpenge, pga. en arbejdsskade, som nok trækker i langdrag.
Derfor vil jeg ikke kunne oprette sådan en virksomhed uden at blive berørt af dette, eller har jeg forstået det forkert. Tænker herpå evt. erstatning.

Selvskaber, der er jo ofte en det udgifte med dette, bunden kapital, regnskaber og revisor. Dog har jeg fundet en der vil lave regnskabet frivilligt.

Foreninger, er jo nok det bedste, men der kan jeg ser problemet, jeg vil helst ikke side i hverken bestyrelse eller som formand, og derved vil min idé jo ikke være sikret, forstået på den måde at, bestyrelsen kan jo trække virksomheden i en retning som jeg ikke ønsker.

Der opstår nok en masse andre spørgsmål, men den tager jeg en anden gang.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige der er alt for mange gråzone områder i det du beskriver.

ER det erhvervsmæssig drift eller ikke - det kan jo godt være du siger det ikke er formål at tjene penge, men hvis du gør det-  er skat så enige?

Det har så heller ikke stor betydning for uanset hvad, tror jeg du - eller for den sags skyld en forening - som formentlig vil være en skattepligtig af slagsen, vil skulle betale skat af et overskud ved årets udgang - og det med erhvervsmæssigt eller ikke, vil mere drejer sig om evt fradrag for et underskud.

Du vil formentlig, som du er inde på, i alle fald skulle tale med a kassen der betaler sygedagpenge, for at sikre dig der ikke bliver problemer med det

Hvad med at starte uden donationer og betalinger? (donation eller kontingent er samme sag skattemæssigt) Byg noget op der skaber medlemmer gratis, og se så, om du kan tilføre noget af værdi som folk siden vil give donationer til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for svaret Cookie.
Du har nok ret i at der er for mange gråzoner.
Arbejder videre med idéen, Så må jeg se om jeg kan tage en snak med skat, på et senere tidspunkt, om hvad de mener.

Cookie - John Hannover:
Hvad med at starte uden donationer og betalinger?


Det er nok det bedste lige nu.
Så må jeg se hvad det udvikler sig til.

Lige et tillægs spørgemål.
Jeg har i dag, nogle hjemmesider der funger som passiv indkomst, betaler skat af det, men vil det blive et problem, for evt. erstatning. De vil jo kigge på min årsopgørelse, og den slags.
Kan jo godt stoppe udbetalingerne så de ikke bliver udbetalt, før erstatningssagen er afgjort, men kunne godt bruge pengene nu hvor jeg er på sygedagpenge.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den selvlærte:
Jeg har i dag, nogle hjemmesider der funger som passiv indkomst, betaler skat af det, men vil det blive et problem, for evt. erstatning. De vil jo kigge på min årsopgørelse, og den slags.
Kan jo godt stoppe udbetalingerne så de ikke bliver udbetalt, før erstatningssagen er afgjort, men kunne godt bruge pengene nu hvor jeg er på sygedagpenge.

det tør jeg ikke sige. Selve det at stoppe udbetalinger vil - strengt set ikke ændre noget - da man jo reelt skulle tage indtægten ind selv om det var penge man havde til gode. Er det så mange penge, at det har stor indflydelse mon

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
Er det så mange penge, at det har stor indflydelse mon

Nej det tro jeg ikke. Vil jeg helst ikke snyde forsikringen, men jeg vil jo heller ikke snydes, da det nu er en passiv indkomst. takker alligevel.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)